קרן סינגפור ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי, SIIRD, אישרה מענקים ל – 5 פרוייקטים בינלאומיים חדשים

מועצת המנהלים של קרן SIIRD, הקרן הדו-לאומית סינגפור – ישראל למחקר ופיתוח תעשייתי, בראשות ד"ר אלי אופר, המדען ראשי במשרד התמ"ת, אישרה בישיבתה האחרונה, מתן מענקים לחמישה פרוייקטים בינלאומיים חדשים המשותפים


00:00 ,24.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אופר: ממשלות ישראל וסינגפור החליטו להגדיל את תקציב הקרן ב – 50%

מועצת המנהלים של קרן SIIRD, הקרן הדו-לאומית סינגפור – ישראל למחקר ופיתוח תעשייתי, בראשות ד"ר אלי אופר, המדען ראשי במשרד התמ"ת, אישרה בישיבתה האחרונה, מתן מענקים לחמישה פרוייקטים בינלאומיים חדשים המשותפים לחברות ישראליות וסינגפוריות בסכום כולל של כ – 1.5 מיליון דולר.

להלן הפרויקטים שאושרו:
חברת "מוטורולה" הישראלית וחברת "DCS Solutions" הסינגפורית, יפתחו מדריך תיירות אלקטרוני, נייד לשוק הסינגפורי בצורת ארגונית ממוחשבת (PDA) , עם מסך מגע, יכולות שמע, רדיו (GPRS) ומערכת מיקום גלובלית (GPS).
חברת "וויזקום טכנולוגיות" הישראלית, וחברת "Hotcard"הסינגפורית יפתחו מכשיר ידני המבצע סריקה של טקסט סיני ומסוגל לתרגם את הטקסט הסרוק מסינית לאנגלית.
חברת "וריקום תקשורת" הישראלית וחברת "CIS" הסינגפורית יפתחו פלטפורמה של מתן התרעות SMS לטלפון סלולארי על שיחות שלא נענו, בזמן שהטלפון היה כבוי/לא זמין. החברות יפתחו פתרון שיהיה זול ויעיל בהרבה מהשירות הנמצא כיום בשוק. הפרויקט כבר מיועד להתקנה אצל מפעיל סלולארי באסיה עד סוף 2004.
חברת "סי פוסט" הישראלית, וחברת "Elixir" הסינגפורית יפתחו מחולל דוחות הממיר קבצי טקסט שנוצרים במערכות Legacy לדוחות גרפים מעוצבים ומפיץ את הדוחות. חברת סי פוסט נרכשה לאחרונה ע"י חברת "בלו-פניקס פתרונות" המתמחה בפיתוח ושיווק לתוכנה המיועדים למודרניזציה של מערכות מחשב גדולות.
חברת "פלקסלייט נטוורקס" מישראל המתמחה בעיצוב ופיתוח פתרונות גישה אופטיים, תבצע בדיקות שדה לרשת אופטית פסיבית בתחום הגיגה ביט ( GPON ) שהינה בעלת טווח מורחב המשמשת לאספקת שירותי גישה רחבת פס לעסקים ולמגורים. ניסוי הבטא ייעשה בחברת
"Singtel" הסינגפורית.

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, מסר כי השנה החליטו ממשלות ישראל וסינגפור להגדיל את התקציב השנתי של הקרן ב – 50% מ – 2 ל – 3 מיליון דולר בשנה. אופר מוסיף כי הגדלת תקציב הקרן באה לענות על הגידול בביקוש ולהוכיח את שביעות הרצון ההדדית של הממשלות מהאפקטיביות של מענקי הקרן.

עו"ד שירלי רפואה, נציגת קרן SIIRD בישראל, ציינה כי תפקידה של הקרן אינו מסתכם במתן מענקים כספיים וכי הקרן גם מסייעת לחברות הישראליות באיתור שותפים סינגפורים מתאימים וביצירת הקשר עמם. רפואה הוסיפה כי הסינגפורים מביעים עניין הולך וגובר בחברות ישראליות ובטכנולוגיה ישראלית.

קרן SIIRD הוקמה בשנת 1997 במטרה לתמוך במחקר פיתוח תעשייתי משותף לחברות ישראליות וסינגפוריות. מאז הקמתה תמכה הקרן ב - 37 פרויקטים של שת"פ בינלאומי.
הקרן מממנת עד 50% מהוצאות הפרויקט המשותף ועד לגובה של עד 750,000 דולר. קרן סינגפור – ישראל היא חלק ממערך הקרנות הבינלאומיות לתמיכה במו"פ. קרנות נוספות פועלות גם מול ארה"ב, בריטניה, קנדה וקוריאה. כמו כן מופעלים שיתופי פעולה על בסיס הסכמים בינ"ל לתמיכה מקבילה עם עוד כ – 13 מדינות באירופה ובמזרח הרחוק.