קרן סינגפור ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי, SIIRD, אישרה מענקים ל – 4 פרויקטים

קרן סינגפור ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי, SIIRD, אישרה מענקים ל – 4 פרויקטים בינלאומיים חדשים בתקציב של כ – 1.5 מיליון דולר.


00:00 ,27.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
קרן סינגפור ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי, SIIRD, אישרה מענקים ל – 4 פרויקטים בינלאומיים חדשים בתקציב של כ – 1.5 מיליון דולר.

מנכ"ל התמ"ת: מערכת החוק הסינגפורית, האפשרות להגן על הקניין הרוחני, תשתית המסחר, תשתית השינוע והקרבה הגיאוגרפית הופכים את סינגפור לנקודת מוצא נוחה לשווקים הגדולים והמתפתחים בדרום מזרח אסיה.

מועצת המנהלים של קרןSIIRD , הקרן הדו-לאומית סינגפור – ישראל למחקר ופיתוח תעשייתי, בראשות ד"ר אלי אופר, המדען ראשי של משרד התמ"ת, אישרה בישיבתה האחרונה, מתן מענקים ל – 4 פרויקטים בינלאומיים חדשים המשותפים לחברות ישראליות וסינגפוריות בסכום כולל של כ – 1.5 מיליון דולר.

להלן הפרויקטים שאושרו:
חברת "מילימטריקס" הישראלית המפתחת מערכות בתחום התקשורת האלחוטית רחבת הפס וחברת "Agilis Communication Technologies" הסינגפורית, יפתחו Outdoor Unit לשוק התקשורת האלחוטית בקצבים גבוהים (נקודה לנקודה).
חברת "פלקסלייט נטוורקס" מישראל תבצע בדיקות שדה לרשת אופטית פסיבית בתחום הגיגה ביט (GPON) שהינה בעלת טווח מורחב ומשמשת לאספקת שירותי גישה רחבת פס לעסקים ולמגורים. חברת "Denslight Semiconductors"הסינגפורית תפתח ותייצר את המודולים האופטיים של רשת ה - GPON . החברה תספק את הטכנולוגיה הנדרשת לביצוע טוב יותר ובמחיר נמוך יותר של הטרנסיבר האופטי.
חברת "לדילייט" הישראלית וחברת "Fuji Signcrafts Industries" הסינגפורית יפתחו שלטים סולאריים המושתתים על אנרגיית השמש, בגדלים גדולים ובייצור המוני. שימוש בשלט סולארי יבטל את הצורך באספקת חשמל להארת השלטים וכל זאת באמצעות שימוש בסוללה הפעילה משך 10 שנים.
חברת "ויז'ואליטי סיסטמס" הישראלית, וחברת "RFNet Technologies" הסינגפורית יפתחו נתב המקושר לרשת האינטרנט, המאפשר הקמת רשת תקשורת מקומית, חוטית ואלחוטית הכוללת שרת קבצים והדפסה עם חיבור דיסק כשיח ומדפסות, דרך ממשקי USB – עבור סביבה פרטית ועסקים קטנים.

רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת ודירקטור בקרן מסר כי מערכת החוק הסינגפורית, האפשרות להגן על הקניין הרוחני, תשתית המסחר, תשתית השינוע והקרבה הגיאוגרפית, הופכים את סינגפור לנקודת מוצא נוחה לשווקים הגדולים והמתפתחים בדרום מזרח אסיה.

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת ויו"ר קרן SIIRD, ציין כי סינגפור היא מרכז עסקים בינלאומי המהווה גשר למדינות רבות באזור. השותפות של חברות ישראליות וחברות סינגפוריות מאפשרת גישה למאות מיליוני צרכנים בדרום מזרח אסיה ואוקיאניה. אופר מוסיף כי לאחרונה הולך גובר העניין של הסינגפורים בחברות ישראליות ובטכנולוגיה ישראלית.

עו"ד שירלי רפואה-חסון, נציגת קרן SIIRD בישראל, ציינה כי תפקידה של הקרן אינו מסתכם במתן מענקים כספיים וכי הקרן גם מסייעת לחברות הישראליות באיתור שותפים סינגפורים מתאימים וביצירת הקשר עמם. מידי שנה פונות לקרן עשרות חברות ישראליות המחפשות בסינגפור שותפים לפרויקטים משותפים במו"פ.

קרן SIIRD הוקמה בשנת 1997 במטרה לתמוך במחקר פיתוח תעשייתי משותף לחברות ישראליות וסינגפוריות. מאז הקמתה תמכה הקרן ב - 40 פרויקטים של שת"פ בינלאומי.

הקרן מממנת עד 50% מהוצאות הפרויקט המשותף ועד לגובה של עד 750,000 דולר.
במהלך שנת 2004, הוגדל תקציב הקרן המשותפת ל – 3 מיליון דולר בשנה.
קרן סינגפור – ישראל היא חלק ממערך הקרנות הבינלאומיות לתמיכה במו"פ. קרנות נוספות פועלות גם מול ארה"ב, בריטניה, קנדה וקוריאה. כמו כן מופעלים שיתופי פעולה על בסיס הסכמים בינ"ל לתמיכה מקבילה עם עוד כ – 13 מדינות באירופה ובמזרח הרחוק.