קרן המאגדים של משרד התמ"ת תופסת תאוצה

המאגדים מייצגים מגוון רחב של ענפי התעשייה ביניהם: תקשורת, תוכנה, אבטחה, אריזות, מזון מוצרי צריכה ועוד


00:00 ,21.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

המאגדים מייצגים מגוון רחב של ענפי התעשייה ביניהם: תקשורת, תוכנה, אבטחה, אריזות, מזון מוצרי צריכה ועוד
 
ועדת קרן השיווק –מאגדים בראשות עודי שינטל, המשנה למנכ"ל תמ"ת  ויו"ר הקרן אישרה בישיבתה בתחילת השבוע סיוע כספי ל-2 מאגדים ראשונים. בועדה חברים: פרופ' מיכאל פרי, נציג ציבור, שמואל מרדכי, המפקח על היהלומים, אבי פלדמן ס/ היועץ המשפטי וביתיה פודרבייטל  נציגת אגף התקציבים באוצר.
 
להלן פירוט המאגדים שאושרו:
מאגד הפורום הישראלי של התעשיות לטכנולוגיה חינוכית, שיפעל בסין, בהודו  ובקוריאה.   החברות אשר במאגד משלימות אחת את השניה, ע"י האיחוד  מציעות מגוון רחב  של מוצרים, ידע וניסיון בתחום הלימוד והלימוד מרחוק.
 
מאגד ענפי לתחומי האריזה במזרח אירופה, שיפעל בפולין, צ'כיה, הונגריה,     
רומניה ואוקראינה. החברות עוסקות ביצור ושיווק יריעות פוליאתילן מתוחכמות לאריזת מזון  וחקלאות, תבניות מזון, עטיפות סוכריות ומיכלי נוזלים לשימוש כבקבוקי שתיה או תרופות. המאגד הענפי יאפשר פעילות משותפת של מגוון משלים של מוצרי אריזה  ובכך יגביר את כח התחרות ופריסה רחבה יותר מיכולת מפעל בודד.
 
עוד מסר שינטל  כי שני מאגדים נוספים נמצאים בהליכי אישור מתקדמים ופניות נוספות של מאגדים נמצאים בשלבים מוקדמים של הכנות ובדיקות. המאגדים מייצגים מגוון רחב של ענפי התעשייה ביניהם: תקשורת, תוכנה, אבטחה, אריזות, מזון מוצרי צריכה ועוד.
 
יצויין כי מאגד טיפוסי כולל כשבעה מפעלים בממוצע, כאשר המספר המינימלי הנדרש על ידי הקרן הינו חמש חברות. עוד צויין כי מכון היצוא  הישראלי מרכז את הגשת הבקשות הפיקוח והבקרה על פעילות המאגדים.
 
רקע
קרן המאגדים הוקמה במטרה לסייע ליצואנים בפעילות קידום השיווק לשווקים חדשים או למוצרים חדשים שמתבצעת במשותף על ידי מספר חברות. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות משרד התמ"ת בסיכון הכספי שנוטלות על עצמן החברות המשתתפות במאגד ובשיעור של 50% מהוצאות המאגד המוכרות.
 
פעילות החברות תהייה במסגרת מאגד שיווקי שיוקם במיוחד למטרה זו, בכדי לנצל את היתרונות של ההליכה המשותפת ליצירת מסה קריטית בהשקעות לקידום היצוא.