קרוב למחצית מהחברות המנוהלות ע"י תעשיינים צעירים לא מתכוונות להשקיע בארץ בשנה הקרובה

כך עולה מסקר פורום התעשיינים הצעירים בהתאחדות התעשיינים בשיתוף מכון מדגם; כשליש מהמנהלים הצעירים מתכוון להעביר קווי ייצור ופיתוח לחו"ל, 22% כבר העבירו


00:00 ,16.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
כך עולה מסקר פורום התעשיינים הצעירים בהתאחדות התעשיינים בשיתוף מכון מדגם; כשליש מהמנהלים הצעירים מתכוון להעביר קווי ייצור ופיתוח לחו"ל, 22% כבר העבירו.

קרוב למחצית מהחברות המנוהלות ע"י תעשיינים צעירים בהתאחדות התעשיינים (48%), לא מתכוונות להשקיע בארץ בשנה הקרובה. כשליש מהמנהלים הצעירים בהתאחדות התעשיינים - 36% - מתכוון להעביר בשנים הקרובות קווי יצור ופיתוח לחו"ל. 22% כבר העבירו חלק מקווי היצור לחו"ל ופועלים להעתיק פעילויות יצור נוספות מחוץ לישראל. כך מסר יריב ברוש, יו"ר פורום התעשיינים הצעירים (דור ההמשך) בהתאחדות התעשיינים בהסתמכו על סקר שנערך בקרב כ-80 חברי הפורום. הסקר נערך באמצעות מכון למחקר "מדגם", בהנהלתו של מנו גבע.

יריב ברוש מציין, כי הסיבה העיקרית להעתקת פעילות לחו"ל אותה ציינו 61% מהמשיבים, (מבין אלו שכבר העבירו או מתכוונים להעביר) – הינה עלות גבוהה של כח-אדם בארץ; 35% מציינים את הצורך בקרבה לשוקי יעד, 29% מציינים את המצב הפוליטי והמדיני; 19% מהמנהלים הצעירים (שהעבירו פעילות לחו"ל או מתכוונים להעביר), תולים בעודף הרגולציה בישראל את הסיבה להעתקת פעילות לחו"ל; 19% מציין את השביתות בנמלים כגורם למעבר לחו"ל; 13% מציינים את רצונם בחלוקת סיכונים ופיזור רעיונות; 10% טוענים כי העלויות הגבוהות הינן גורם להעתקת פעילויות לחו"ל. (יצויין כי האחוזים מסתכמים ביותר מ-100% שכן ניתן היה לציין כמה סיבות).

ברוש מציין, כי מהסקר מתברר עוד, כי 30% מהחברות התעשייתיות להן מנהלים צעירים הגבירו את יבוא התשומות בשנתיים האחרונות על חשבון הייצור המקומי, ו-10% הגבירו את היבוא של המוצרים המוגמרים. לדעתו, הדבר יכול להצביע על גידול במספר המפוטרים באותם מפעלים.

יריב ברוש מציין, כי עוד עולה מהסקר של מכון מדגם כי ב-56% מהחברות המנוהלות ע"י תעשיינים צעירים חברי דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים – מתקיימת פעילות למען הקהילה. מתוך אלו – 67% עוסקת בתחום סיוע לנזקקים, 26% מהחברות עוסקות בסיוע לחיילים ולשוטרים, 24% מסייעות לחינוך, 19% למען השיפור באיכות הסביבה ו-17% מסייעות בתחום התרבות והאומנות.

יצויין, כי 55% מחברי פורום המנהלים הצעירים בהתאחדות התעשיינים הינם בעלים או שותף בחברה ו-41% הינם מנהלים שכירים. עוד עולה מהסקר כי 56% מהפורום מכהנים בתפקיד מנכ"ל; 21% מכהנים כמשנה למנכ"ל או סמנכ"ל ו-23% מכהנים כמנהלי מחלקות או מנהלי תחום.

כן מתברר, כי ל-47% מהמנהלים הצעירים בתעשייה יש לפחות תואר שני ול-37% - תואר ראשון. מבין המנהלים האקדמאים – 59% למדו מנהל עסקים, 33% למדו כלכלה, 15% למדו תעשייה וניהול, 11% למדו הנדסה ו-10% למדו הנדסת מכונות.

עוד עולה מהסקר של מכון מדגם, כי מנהל צעיר בתעשייה עובד בממוצע 11.5 שעות ביום, והוא בעל ותק ממוצע של 12.2 שנים בחברה ובעל ותק של 7.3 שנים בממוצע בתפקיד.

פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים כולל 350 תעשיינים צעירים. (עד גילאי 45 שנה).

יצויין, כי בתעשייה כולה כ-2,500 מנהלים ומנהלות צעירים בתפקידי בעלים, מנכ"ל, סמנכ"ל ובתפקידי ניהול בכירים. (מדובר במפעלים המעסיקים כל אחד מ-20 עובדים ועד יותר מ-300 עובדים).