קמפיין כחול לבן: בן אליעזר קורא לרכוש מוצרים מקומיים לחג

היום עולים התשדירים החדשים "אם זה לא כחול לבן, זה פשוט לא עובד". שר התמ"ת: הנחלת ערכים ציוניים של צרכנות פטריוטית, היא מטרה חינוכית וכלכלית ראשונה במעלה


00:00 ,09.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

היום עולים התשדירים החדשים "אם זה לא כחול לבן, זה פשוט לא עובד". שר התמ"ת: הנחלת ערכים ציוניים של צרכנות פטריוטית, היא מטרה חינוכית וכלכלית ראשונה במעלה
 
קמפיין כחול לבן של משרד התמ"ת בשיתוף התאחדות התעשיינים עולה היום שלב אחרי ה"טיזרים" שנראו בימים האחרונים בכל מקום - דגלי מדינה בצבע ירוק, סגול וכתום. התשובה תגיע היום עם, דגל כחול לבן, אז יבינו אזרחי המדינה את חשיבות ברכישת מוצרים כחול לבן והקשר בין ליצירת מקומות תעסוקה במדינה.
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר קרא לאזרחי ישראל להעדיף רכישת מוצרים מקומיים במהלך הקניות לחג. אומר כי: "הנחלת ערכים ציוניים של צרכנות פטריוטית, היא מטרה חינוכית וכלכלית ראשונה במעלה. הנחלת הידיעה בקרב הציבור כי בכל רכישה של מוצר מתוצרת מקומית, כחלופה למוצר מיובא, יוצר האזרח מקומות עבודה, ומסייע לשכנו לשמור על מקום עבודתו, הנו יעד חינוכי ראשון במעלה".
 
שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים: "אנו קוראים לכם, נציגי המגזר העסקי והממשלתי, ולציבור הצרכנים בישראל לפעול יחד למען חיזוק התעשייה הישראלית ועובדיה ולחיזוק המשק. עכשיו הזמן לקנות תוצרת כחול לבן – הדבר יגדיל את כושר הייצור המקומי; ימנע פיטורים של אלפי עובדים; יוסיף אלפים רבים של מקומות עבודה ויחזק את התעשייה בישראל".
 
הממשלה אישרה ב-30 באוגוסט 2009 את הצעת שר התמ"ת בעניין תוכנית לקידום תוצרת הארץ ומינוף הרכישות לטובת הגדלת התעסוקה. מדובר בתוכנית לארבע שנים אשר הממשלה מעוניינת ליישמה במהלך השנים 2009-2012. עלות הקמפיין עד כה 2.5 מיליון שקל באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית.