קיבוץ ניר עם: מערכות סולאריות בהשקעה של כ-4 מיליון שקלים

במסגרת שיתוף הפעולה בין קבוצת תדמיר שיאון אנרגיה לקיבוץ ניר עם הוקמו במשך שנה וחצי האחרונות מערכות סולאריות על 10 מבנים ברחבי הקיבוץ בשטח כולל של כ-10,000 מ״ר


14:43 ,13.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת שיתוף הפעולה בין קבוצת תדמיר שיאון אנרגיה לקיבוץ ניר עם הוקמו במשך שנה וחצי האחרונות מערכות סולאריות על 10 מבנים ברחבי הקיבוץ בשטח כולל של כ-10,000 מ״ר.

 

היתרונות המובהקים עבור הקיבוץ והסביבה כתוצאה מהפרויקט: בראש ובראשונה – ייצור חשמל ירוק מהמערכות שהותקנו אשר יפיקו הכנסות קבועות לטווח ארוך. בנוסף להקמת המערכות החדשות, השותפות רכשה מהקיבוץ מערכות סולאריות וותיקות, שידרגה אותן וכיום מערכות אלו מייצרות תפוקה גבוהה יותר.

 

לכל אורך הפרויקט, מטרת הקיבוץ הייתה לשמר כמה שיותר עצים ולא לכרות את העצים אשר גרמו להצללה על המערכות, כל זאת על מנת לשמור על הצביון הקיבוצי. במקביל, כדי לא לפגום בביצועי המערכת הסולארית - הותאמה כבר בשלב התכנון טכנולוגיה ייעודית למיקסום התפוקות בכל המערכות. עם השינוי הצפוי בתחומי האנרגיה, השותפות בוחנת בעת הזו את שילוב תחומי האנרגיה הנוספים כדוגמת אגירה, טעינת רכבים חשמליים והצריכה העצמית של הקיבוץ.

 

אורי גנני, יו״ר ושותף-מייסד קבוצת תדמיר שיאון אנרגיה: ״גם בניר עם, בדומה לשיתופי פעולה בקיבוצים נוספים, נצעד ביחד קדימה ונתייצב בחזית תחום האנרגיה המתחדשת בישראל. עם מערכות, תעריפיות בכל ברחבי הקיבוץ. התהליך יאפשר לשותפות ולקיבוץ לייצר מקורות הכנסה לטווח ארוך, לחסוך כסף לשדרג תשתיות ולשפר את איכות חיי התושבים. אנחנו גאים לקחת חלק בשותפות הזו ומאמינים בה מאוד. זו שותפות שבה שני הצדדים מרוויחים, בהמשך נציג שיתופי פעולה נוספים ומעניינים״.

 

מנכ״ל החברה טל בקאל: ״כחלק משיתוף הפעולה, בהמשך ייהנה הקיבוץ מניהול אנרגיה כולל לצורך חיסכון והשגת רווחים. וזאת באמצעות מערכת אגירה, על ידי אגירת חשמל ׳זול׳ למערכת ופריקתו לשימוש בשעות בהן התעריף יקר. בהמשך יהיה ניתן להשתמש במערכת זו לניהול עומסים כך שמגבלות תשתית החשמל בקיבוץ לא יהוו קושי בהקמה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים שמתוכננים לקום״.

 

קבוצת תדמיר שיאון אנרגיה, יזמית מובילה בתחום האנרגיות המתחדשות וחברת בת של קבוצת תדמיר ניהול והפעלה (2006) בע״מ, שבראשה עומד רון ארצי, עוסקת ביזמות בתחום האנרגיות המתחדשות: התקנת מערכות סולאריות על גגות, חממות, גדרות, מבני ציבור קירוי מגרשים וחניות וכן מתקני אגירה ועמדות טעינה לרכבים חשמליים בכל הארץ, במגזרי התעשיה הקבוצים והמושבים.