קבוצת גדות ו-YDLabs חנכו מתקן לייצור חלבונים

מתקן ייצור החלבונים הגדול בישראל לענף הפוד-טק נחנך בציפורית על ידי YDLabs וקבוצת גדות. המרכז החדשני והראשון מסוגו בישראל ייצר חלבונים בטכנולוגיה מתקדמת ויעניק לעשרות חברות סטארטאפ הפועלות בתחום הפודטק אפשרות לייצור מתקדם ולפיתוח תהליכים


10:26 ,09.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת YDLabs השיקה ביום חמישי האחרון את המרכז החדשני והראשון מסוגו בישראל לייצור חלבונים בטכנולוגיה מתקדמת. בהשקה נכחו בין היתר עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל קבוצת גדות, אריאל בלומוביץ׳, מנכ״ל YDLabs, ודרור בין, מנכ״ל רשות החדשנות. 

 

מרכז זה יעניק לעשרות חברות סטארטאפ הפועלות בתחום הפודטק אפשרות לייצור מתקדם ולפיתוח תהליכים משלבי הפיתוח הראשונים ועד לשלבי ה-Scale-Up המתקדמים. המתקן החדש והמרכז החדשני יספקו פלטפורמה פורצת דרך לחברות בתחום הפודטק, יאפשרו להן להתקדם באופן משמעותי בתהליכי הפיתוח והייצור ויתרמו לקידום עתיד בר-קיימא בתחום המזון בישראל.

 

עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל קבוצת גדות, אמר: ״אנו נרגשים להיות חלק מהמהלך החשוב הזה, שמציב את ישראל בחזית טכנולוגיות הפודטק העולמיות. שיתוף הפעולה עם YDLabs יאפשר לנו להעניק לחברות סטארטאפ את הכלים והמשאבים הנדרשים לפיתוח מוצרים חדשניים שיתרמו לבריאות הציבור ולסביבה״.

 

אריאל בלומוביץ׳ מנכ״ל YDLabs, הוסיף: ״הקמת המתקן החדש היא צעד משמעותי בדרך למימוש חזון החברה ליצירת עתיד בר-קיימא מונע פרמנטציה. אנו גאים להיות החברה הראשונה בישראל שמביאה טכנולוגיה מתקדמת זו ומאמינים כי נוכל לתרום רבות לתחום הפודטק והאגריטק המקומי והעולמי״.

 

דרור בין, מנכ״ל רשות החדשנות: ״מעבדת המו״פ הלאומית לפרמנטציה בהיקפים חרושתיים שהשקנו היום היא עוד נדבך חשוב במובילות העולמית של ישראל בתחום החלבונים האלטרנטיביים. רשות החדשנות מתמקדת בהשקעה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בכל שלבי החיים של מוצרים ובזכות פעילות ארוכת השנים בתחום אנו רואים כי תעשיית הפודטק ממשיכה להתפתח ולצמוח.

 

תשתיות מסוג זה הן קריטיות להבשלת התעשיה וליכולת של חברות צעירות לצמוח ולהפוך ליצרניות עולמיות. יחד עם זאת, תשתיות אלו יקרות להקמה ולכן נדרשת השקעה של רשות החדשנות בשלב זה.

 

אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו על כל המאמץ והמחויבות שהביאו אותנו עד הנקודה הזו. בהצלחה רבה לכולנו בדרך המרתקת הזו של חדשנות ופיתוח שעשויים להביא לשינוי אמיתי בתחומים כמו בטחון תזונתי, התחממות גלובלית והקטנת הסבל של בעלי חיים״. 

 

חברת YDLabs, הפועלת בתחום מחקר ופיתוח טכנולוגיות לייצור מזון, מעניקה שירותי פיתוח ואופטימיזציה לחברות סטארטאפ בתחום המזון. קבוצת גדות, החברה המובילה בתעשיית הכימיקלים והשמנים בישראל, מפעילה תשתיות ושרשרת אספקה ייחודיים מהגדולים במזרח התיכון.