צפי לגידול של 5.3% במכירות רשתות השיווק בחגי תשרי

על פי נתוני איגוד לשכות המסחר, הגידול צפוי במכירות של רשתות השיווק השונות בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית


13:15 ,30.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

גידול של כ- 5.3% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, בחודש החגים (תשרי) כך עולה מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת החגים.

 

מבדיקה שערך האיגוד על בסיס נתוני הלמ"ס עולה כי בתקופת החגים צפויה לחול עלייה ממוצעת של כ-5.3%  בסך המכירות של רשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה בשיעור של 11% בחודש שאחרי החגים.

 

בהתפלגות לתתי ענפים עולה כי בשנים 2013 - 2022 נרשמה עלייה ממוצעת של כ- 8.6% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 8.1% בחודש שלאחר החג.

 

במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה בחודש החגים  עליה ממוצעת של 6.8% בהשוואה לחודש הקודם, לעומת זאת נרשמה ירידה של כ- 24.7% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים.

 

במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים ירידה של כ- 9.1% בממוצע, לעומת ירידה של 23.9% בחודש שלאחריו. במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה עלייה של כ- 1.4% בממוצע בחודש החגים, לעומת ירידה של 16.3% בחודש שלאחריו.

 

במכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ- 51.9% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ- 24.6% בממוצע, בחודש לאחר החגים.