צה״ל והמגזר העסקי בשיתוף פעולה

משרתי המילואים, משרתי הקבע ובני משפחותיהם יזכו להכוונה וליווי תעסוקתי מלא וסיוע לאלו שפוטרו מעבודתם או שהעסק שלהם נפגע עקב הלחימה הממושכת. את הפרויקט מובילים 'ישראל מתגייסת' מבית נשיאות המגזר העסקי ואגף כוח האדם בצה״ל


12:54 ,09.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״ נרשמה עלייה משמעותית במספר משרתי המילואים, כאשר כ-300,000 איש גויסו לגזרות ולמשימות השונות. הלחימה הממושכת הביאה לפגיעה ביכולת התעסוקה של רבים מהמשרתים, לצד העומס שנפל על בני ובנות זוגם שנאלצו לשאת בעול הבית בזמן שבן הזוג היה מגויס.

על מנת לסייע לאותם משרתי המילואים, וכן למשרתי הקבע ולבני משפחותיהם, ולתת להם מעטפת מלאה שתתמוך בהם מושק שירות חדש ופורץ דרך המציע הכוונה וליווי תעסוקתי מלא, לצד סיוע למי שפוטרו מעבודתם או שנפגעו כלכלית עקב המצב הביטחוני.

 

את הפרויקט יזמו אגף כוח האדם בצה״ל ו׳ישראל מתגייסת׳ מבית נשיאות המגזר העסקי כחלק משיתוף פעולה בין המגזר העסקי וצה״ל שהחל בתחילת הלחימה והוא מוצע לכל משרת מילואים ובני משפחתו ללא תשלום או התחייבות. היוזמה מהווה חלק מהמרכז המטכ״לי-לאומי ״מילואים 360״, שהושק לאחרונה ומעניק פתרונות מגוונים למשרתי המילואים ובני משפחותיהם.

 

בין הכלים שינתנו למשרתי המילואים, משרתי הקבע ולבני משפחתם במסגרת משל״ט התעסוקה והקריירה:

 

·   אבחון תעסוקתי דיגיטלי: אבחון תעסוקתי אישי דיגיטלי לעולם הלימודים והתעסוקה, המותאם אישית לכל אחד על סמך נתוניו האישיים, רצונותיו ויכולותיו. המערכת משקללת את כלל הפרמטרים ומציעה למשרת המילואים את המסלול המתאים ביותר עבורו.

·   כלים לשיפור המוכנות התעסוקתית: תכניות והרצאות ממוקדות ומקצועיות שיעניקו למשרת את הכלים המתאימים ביותר. ביניהן: סדנאות לינקדאין, שדרוג קו"ח, הכנה לראיונות עבודה ועוד.

·   לוח משרות למשרתי מילואים: מאגר מגוון המציע אלפי משרות מתועדפות למשרתי מילואים המתעדכן באופן קבוע.

·   ייעוץ תעסוקתי בהתאמה אישית: ליווי אישי ותומך במטרה לסייע למשרת המילואים בכל שלבי הקריירה. במסגרת התהליך יוגדרו מטרות תעסוקתיות ויגובשו תכניות פעולה לקבלת החלטות מושכלות בנוגע לעתיד המקצועי.

·   ליווי עסקי לעצמאיים: סיוע בהתמודדות עם אתגרי ניהול, פיתוח  והעצמת יכולות ושיפור הביטחון העצמי וקידום צמיחה והצלחה עסקית.

·   ייעוץ מס למשרתי מילואים עצמאיים: בנושא המענקים לחודשים אוקטובר-דצמבר 2023 מול מס הכנסה וקרן הסיוע ומענקים לשנת 2024 - מסלול מחזורים.

·   מיצוי זכויות וסיוע בקשיים בעבודה: סיוע במקרים של פגיעה בזכויות משרתי המילואים או בני זוגם.

 

מ׳ המרכז המטכ״לי-לאומי למשרתי המילואים׳ תא״ל (מיל׳) צחי חפץ: ״יצאנו לדרך עם ייעוד ברור שאנחנו רוצים לטפל במילואימניקים ובני משפחותיהם. העיקרון המוביל הוא שהיד פתוחה והלב רחב. יש פה שיתוף פעולה שמהווה דוגמא ומופת לאיך גופים ציבוריים מורכבים יודעים לשתף פעולה למען האחר. עם כלים מקצועיים שיש בחוץ אנחנו יכולים לתת את השירות בפנים. עם ליווי תעסוקתי, הכוונה תעסוקתית, ומנטורים אישיים אנחנו נייצר סל כלים לחזרה קלה ונכונה של משרת המילואים לשגרה״.

עינת זינגר - דן, המשרתת בצו 8 במרכז המטכ"לי ומובילה את המהלך של ישראל מתגייסת: "חשיבות המהלך המשותף בעת הזו הינו קריטי במיוחד לנוכח המצב הביטחוני הנוכחי. לצד הקשיים הכלכליים והמקצועיים איתם מתמודדים משרתי המילואים ובני משפחותיהם. עסקים רבים של משרתי המילואים נפגעו כתוצאה מהגיוס הממושך והמאמצים הצבאיים, ובני משפחותיהם נאלצו להתמודד עם אי וודאות כלכלית משמעותית. המיזם החדש נועד לתת מענה כולל לאתגרים בחזרה הביתה, ולהעניק למשרתי המילואים ובני משפחותיהם תמיכה מקצועית וכלכלית רחבה. השירותים המוצעים יאפשרו להם לשמור על משרותיהם, לשפר את כישוריהם ולהתכונן בצורה מיטבית לחזרה לשוק העבודה לאחר סיום שירות המילואים ויבטיח כי לא ימצאו עצמם נפגעים כלכלית או מקצועית בעקבות שירותם״

 

׳ישראל מתגייסת׳ מבית נשיאות המגזר העסקי הינה פלטפורמה דיגיטלית לאומית שפותחה בתחילת מלחמת ׳חרבות ברזל׳ ליצירת משאב לאומי מאוחד לחיבור הצרכים האזרחיים המנוטרים על ידי מרכז הסיוע לאזרח (מרס״ל) של פיקוד העורף והרשויות המקומיות, לבין התרומות והמשאבים שיש למגזר העסקי והפילנתרופי. הצרכים במערכת מעודכנים מדי יום ובהתאם לבקשות העולות מהרשויות המקומיות ומהעמותות, המגיעות למרכז הסיוע הלאומי של פיקוד העורף המנהל את המיזם.


הפלטפורמה היא תוצר של שיתוף פעולה בין פיקוד העורף, הפורום הכלכלי חברתי מבית נשיאות המגזר העסקי, רשת התורמים JFN, פורום הקרנות בישראל, IATI- האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, Deloitte Israel , מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי, מנהיגות אזרחית - ארגון הגג של העמותות והמועצה הישראלית להתנדבות.