פרסים בשווי כולל של 700,000 יורו בתחרות טכנולוגיות המידע (IST) של תוכנית המסגרת ה-6 של האיחוד האירו

המדען הראשי ד"ר אלי אופר: הנוכחות החוזרת ונשנית של חברות ישראליות בשלב הגמר של התחרות, מצביעה על מעורבותה המרכזית של תעשיית המידע הישראלית באירופה


00:00 ,24.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
המדען הראשי ד"ר אלי אופר: הנוכחות החוזרת ונשנית של חברות ישראליות בשלב הגמר של התחרות, מצביעה על מעורבותה המרכזית של תעשיית המידע הישראלית באירופה

התחרות מתקיימת זו השנה העשירית, ומתמודדים בה מוצרים או שירותים המבוססים על מצוינות טכנולוגית וחדשנות בעלי פוטנציאל שוק ברור.

מן המתמודדים, מ-33 מדינות, נבחרים לשלב הגמר 20 מציעים שיזכו ב- 5,000 יורו כל אחד, שישמשו בין השאר למימון הגעתם להציג את פיתוחיהם בכנס השנתי היוקרתי של תוכנית ה- IST שיתקיים השנה בהאג, בחודש נובמבר. מתוך ה- 20 שהגיעו לשלב הגמר יבחרו שלושת הזוכים הגדולים, אשר לכל אחד מהם יוענק פרס בסך 200,000 יורו. מעבר לפרסים הכספיים, זוכות 20 החברות שהגיעו לשלב הגמר לחשיפה רבה, הכרה בין לאומית ועניין רב מצד משקיעים. על פי ניסיון העבר שימשו כספי הזכייה למימון שלב ההזנק של הזוכות.

מאז הצטרפותה של ישראל לתוכנית המסגרת למו"פ של האיחוד האירופי, בשנת 1996 מדי שנה זכתה לפחות חברה ישראלית אחת, להגיע לשלב הגמר: Applied Spectral Imaging בשנת 1996, K.S. Waves בשנת 1997, Aladdin Knowledge Systems 1998, M- Systems 1999, BATM 2001, Decell 2002 ו- InSightec ו- Tadiran Spectralink בשנת 2003.
מביניהן זכו Applied Spectral Imaging ו- InSightec בפרס הגדול.

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה מדגיש, שהנוכחות החוזרת ונשנית של חברות ישראליות בשלב הגמר של התחרות, מצביעה על מעורבותה המרכזית של תעשיית המידע הישראלית באירופה, כמו כן מקווה ד"ר אופר שגם השנה יוכל ללחוץ את ידו של מנצח ישראלי, כפי שעשה במילנו ב- 2003.

תחום ה- IST עוסק בקשת רחבה של נושאים כדוגמת: טכנולוגיות תקשורת ורשתות, תוכנה, מיקרו אלקטרוניקה, אופטו-אלקטרוניקה, טכנולוגיית ננו, אינטרנט ודור האינטרנט הבא, מסחר אלקטרוני, לימוד בעזרת מחשב E-learning ומולטימדיה. מתוך הכרה בחשיבות המכרעת של תחום ה- IST, ומתוך כוונה להבטיח שאירופה תשמש בו שחקן מוביל בזירה הבינ"ל, הוגדר קידום המחקר והפתוח בתחום כעדיפות אסטרטגית. לפיכך זכה תחום ה- IST תחת תוכנית המסגרת השישית, לנתח התקציב הגדול ביותר למחקר ופתוח - כמיליארד יורו לשנה.