פרס: ההתישבות העובדת היא המנוף המרכזי לפיתוח הגליל והנגב

השר פרס התארח במפעלי התעשייה הקיבוצית בגליל העליון כאורח איגוד התעשייה הקיבוצית


00:00 ,27.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השר פרס התארח במפעלי התעשייה הקיבוצית בגליל העליון כאורח איגוד התעשייה הקיבוצית
 
המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הגליל והנגב, שמעון פרס, התארח במפעלי התעשייה הקיבוצית בקיבוצים שמיר וכפר גלעדי בגליל העליון. הסיוע נערך ביוזמת איגוד התעשייה הקיבוצית במטרה להציג בפני השר פרס את הבעיות עימן מתמודדים המפעלים באזורי הפריפריה בכלל ובצפון הארץ בפרט. בסיום הסיור נערך מפגש עם מנהלי מפעלים ונציגי קיבוצים מהגליל העליון.
 
מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין, סקר בפני השר פרס את ההישגים הכלכליים של התעשייה הקיבוצית. לדבריו, היקף המכירות של 300 מפעלי הקיבוצים חצה את 30 מיליארד שקל. למעלה ממחצית המכירות הם ליצוא. במפעלי הקיבוצים ובמפעלים האזוריים מועסקים כ-40 אלף עובדים, בחלקם הגדול מהישובים הסמוכים לקיבוצים. מנכ"ל האיגוד ביקש מהשר פרס להפעיל את השפעתו שהסיוע לתעשייה הקיבוצית בפריפריה ימשך כדי שלא לעצור את צמיחת המפעלים.
 
השר פרס ציין את התרשמותו הרבה מהעוצמה הכלכלית של מפעלי הקיבוצים. לדבריו, ההתישבות העובדת היא המנוף המרכזי לפיתוח הגליל והנגב. הסיוע למפעלי הקיבוצים הוא כמו סיוע לאזור כולו בשל התרומה הגדולה לתעסוקה. הוא אמר שהמשרד לפיתוח הגליל והנגב יסייע למפעלים ולקיבוצים בכל בקשה ופניה לעזרה בהרחבת המפעל וקידום הפעילות.
 
בסיור השתתפו מנכ"לית המשרד לפיתוח הגליל והנגב, אפרת דובדבני, מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, אחיק ברלוי, מנהלי אזור התעשייה גליל עליון, מנהלי מפעלי תעשייה ונציגי הקיבוצים.
 
אחיקם ברלוי, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, שבבעלותה 11 מפעלים באזור תעשייה בקרית שמונה והינה בבעלות 33 קיבוצים בגליל העליון וצפון רמת הגולן, אמר שהממשלה צריכה להפנות יותר תקציבים לאזורי הפריפריה. כמו כן חייבת הממשלה להחזיר את חוק עידוד השקעות הון לטובת קידום התעשייה בצפון בעיקר בתקופה שלאחר מלחמת לבנון השניה בה הצפון זקוק לעידוד רחב מהממשלה. במידה ולא יהיו תעשיות באזור, לא תהיה פרנסה ולא יגיעו תושבים או ישארו צעירים. ההגירה השלילית באזור הצפון הינה מהבעיות החמורות ביותר שישנן. הקמפיינים הממשלתיים לאכלוס הגליל לא יעזרו, אלא אם כן תמצא תעסוקה.