אתמול (ב') קיימה התאחדות התעשיינים מרחב צפון סדנה בנושא "פרזנטציה עסקית - העברת מסר אפקטיבי". הסדנה נועדה להעניק למנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי שיווק ומנהלי פיתוח עסקי כלים לשיפור יכולת העמידה מול קהל, הפגנת מקצועיות וביטחון עצמי, העברת מסרים ממוקדי קהל-יעד והעברת פרזנטציה אפקטיבית.
אוסנת לאוטמן, יועצת ארגונית, מנכ"ל ובעלים של חברת OLM-CONSULTING ומיכל שיק, יועצת אסטרטגית לחברות ויזמים, חשפו בפני המשתתפים שלל טכניקות וסודות לעמידה נכונה בפני קהל, פוזיציות שונות בשפת הגוף, התאמת אינטונציה ועוצמת קול, והתמודדות עם שאלות וקהל עוין.
לאוטמן: "שיפור מיומנויות עמידה מול קהל וקבלת כלים להשתמש נכון בשפה המילולית והבלתי מילולית שלנו, הם בעלי משמעות רבה בהעברת מסר נכון ומדויק. מנהלים שרוצים לשדר סמכותיות, אמינות ומקצועיות, צריכים להשתמש ביכולות הללו ככלי עסקי ליצירת תקשורת נכונה עם הסובבים אותם".
בהרצאות הסבירו לאוטמן ושיק כיצד ניתן ללטש רעיון גולמי לכדי מסר קוהרנטי, חד ומשכנע, כיצד הופכים סיפור לסיפור ויזואלי סוחף וזכיר, וכן סיפקו טיפים להפחתת לחץ בפגישות עסקיות ובמצגות רבות משתתפים.
שיק: "מצגת היא דיאלוג אותו אנו מנהלים עם בן השיח שלנו, אנחנו מעבירים מסר וחייבים לוודא שהוא נקלט. כדי שמצגת תהיה רהוטה מקצועית ומשכנעת, עלינו לעבוד סביב רעיון מרכזי מדויק, המותאם לקהל המטרה. סביב רעיון זה אנחנו בונים סיפור מילולי וחליפה ויזואלית תומכת. מצגות רבות דוחסות כמות אינפורמציה גדולה בהרבה ממה שניתן לקלוט בפרק זמן נתון. ניתוח מתודולוגי של המצגת ובנייה של תהליך העברת האינפורמציה באופן סיפורי, מקלה על המציג והקהל כאחד, משפרת את הביצועים ומאפשרת להגיע להישגים מרשימים בצורה אפקטיבית".
מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים ליאור אפלבאום: "התאחדות התעשיינים מרחב צפון שמחה על ההיענות הגבוהה לסדנה זו. פרזנטציה עסקית הינו נושא שנוגע לכל מי שמנהל עסקים, בכל שדרות הארגון או המפעל. הסדנה שילבה בין ידע, פרקטיקה, דוגמאות וניסיון מהשטח, ואפשרה למשתתפים התבוננות מושכלת בהיבטים שונים של התנהלות מקצועית במפגש עם עמיתים ולקוחות פוטנציאליים".