פרופ' ברוורמן: חיפה חייבת לעבור מהפך

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן אמר את הדברים במפגש המועדון העסקי של חיפה והצפון. " במקום להיות העיר המשגשגת בישראל, העיר שוקעת"


00:00 ,21.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן אמר את הדברים במפגש המועדון העסקי של חיפה והצפון. " במקום להיות העיר המשגשגת בישראל, העיר שוקעת"
 
"חיפה חייבת לעבור מהפך למענה ולמען ישראל כולה. זו עיר עם נתוני פתיחה מיטביים: מוסדות אקדמיים, אוכלוסייה בעלת רמה, מוסדות אקדמיים מהשורה הראשונה, נוף מהיפים בעולם, ועם נתוני פתיחה כאלה, במקום להיות העיר המשגשגת בישראל, העיר שוקעת", כך אמר ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן. לדבריו, יש צורך להתמקד, כפי שנעשה הדבר בסינגפור, במניעת בריחה של צעירים מהעיר.
 
פרופ' ברוורמן אמר את הדברים במפגש המועדון העסקי של חיפה והצפון, שחידש עתה את מפגשיו. המועדון העסקי התכנס במלון דן כרמל, והשתתפו בו אנשי עסקים, תעשיינים, עורכי דין ואנשי ציבור.
 
נשיא לשכת המסחר, עודד פלר, המכהן כנשיא המועדון העסקי, אמר במפגש כי החיפאים חוו הרבה סימפטיה במלחמה, אך מאז הממשלה עסוקה במאבקי הישרדות, תשומת הלב המדינית מתמקדת באירן ובסוריה, תשומת הלב התקציבית מתמקדת בביטחון, והצורך בשיקום כלכלת הצפון הולך ומתקהה.
 
פרופ' ברוורמן אמר על כך כי אין להסתמך על הבטחות לתקציבי עתק, צריך להיאבק על פרויקטים מוגדרים, עם לוחות זמנים מתוכננים ואשר ניתן להתחיל בהם מיד. "יש היום בעיה של פטפטת – החיים בנויים על תוכן ועשייה" אמר ברוורמן "משבר והזדמנות הם שני צדיו של אותו מטבע, צריך להפוך את משבר המלחמה להזדמנות". הוא קרא לשדרג טכנולוגיות של תעשיות מסורתיות כפי שנעשה בישקר ולהשקיע את הסכומים הדרושים להשארת המדענים הישראלים בארץ.