פרוייקטים תשתיתיים חדשים מהווים הזדמנות לקליטתם של כ-12 אלף עובדים חדשים

עדי ליבנה: יציאת הפרוייקטים התשתיתיים לדרך - מנהרות הכרמל, כביש 431, פיתוח נמלי הים והרכבת הקלה לירושלים- הזדמנות לקליטתם של כ-12 אלף עובדים חדשים במשק; קורא לזכייני הפרוייקטים להעדיף תשומות מתוצרת הארץ


00:00 ,28.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עדי ליבנה: יציאת הפרוייקטים התשתיתיים לדרך - מנהרות הכרמל, כביש 431, פיתוח נמלי הים והרכבת הקלה לירושלים- הזדמנות לקליטתם של כ-12 אלף עובדים חדשים במשק; קורא לזכייני הפרוייקטים להעדיף תשומות מתוצרת הארץ.
 
"יציאת הפרוייקטים התשתיתיים לדרך - מנהרות הכרמל, כביש 431, פיתוח נמלי הים והרכבת הקלה לירושלים - מהווה הזדמנות לקליטתם של כ-12 אלף עובדים חדשים במשק, זאת בהנחה שכ-60% מהיקף הפרוייקטים - דהיינו כ-3.8 מיליארדי שקל, יבוצעו מתוצרת כחול-לבן". כך טוען עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן.
 
הוא קרא לזכיינים להוביל את החברות להעדיף תשומות מתוצרת הארץ.
 
עדי ליבנה טוען כי ניתן להשתמש בתשומות מתוצרת הארץ לביצוע הפרוייקטים התשתיתיים הללו, כמו חיפויים, רהיטים, מערכות תאורה, מערכות כרטוס, שטיחים, מתגים, קרונות רכבת, אספלט, בטון, גדרות, כבלים ועוד.
 
לטענת יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים, ככל שיערבו יותר את התעשייה המקומית כקבלני משנה בפרוייקטים הללו, בפיתוח מוצרים בעלי טכנולוגיות גבוהות, כמו פיתוח מערכות בקרה, מערכות פיקוח ועוד – ישמש הדבר מכפיל כח ביצוא ויהווה מנוף להגדלת היצוא פי 2 – 3.
 
יצויין, כי הפרוייקטים התשתיתיים שאושרו לאחרונה, כוללים את מנהרות הכרמל(בהיקף של 1.15 מיליארד שקל), סלילת כביש 431, (המחבר את ראשון לציון ומודיעין דרך כביש ירושלים ת"א) (בהיקף של 1.5 מיליארד שקל); אישור תקציב הפיתוח לנמלי הים לשנת 2005, (בהיקף של 1.76 מיליארד שקל, הכולל השלמת נמל איתן באשדוד, פרוייקט הכרמל בנמל חיפה, הארכת ערוגות במסוף המכולות בנמל חיפה, המשך פיתוח רציף הקישון ועוד). הקמת הרכבת הקלה לירושלים (בהיקף של 2 מיליארד שקל).
 
סה"כ מדובר ב-4 פרוייקטים בהיקף כולל של כ- 6.4 מיליארד שקל.