פלר תובע מראש הממשלה להכריז לאלתר על מצב חירום בצפון הארץ

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון פנה גם לשרי האוצר, התמ"ת, הפנים והביטחון ותבע מהם שלא להתמהמה. הכרזת מצב חירום לאומי מאפשרת לפצות תושבים ובעלי עסקים גם על אובדן הכנסות עתידיות


00:00 ,18.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון פנה גם לשרי האוצר, התמ"ת, הפנים והביטחון ותבע מהם שלא להתמהמה. הכרזת מצב חירום לאומי מאפשרת לפצות תושבים ובעלי עסקים גם על אובדן הכנסות עתידיות

 
בפנייתו אומר עודד פלר: "הערים והישובים בצפון הארץ, בפריסה רחבה שלא ידענו כמוה, נתונים זה היום השביעי להפגזות כבדות. כתוצאה מכך, עסקים סגורים, עובדים אינם מגיעים למפעלים, רוב המסחר, הייצור והיצוא משותקים. אנו, בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, מקבלים עשרות פניות מדי יום, כמעט מדי שעה, מחברינו, שהמצב גורם להם לנזקים כבדים, עד איום על המשך קיומם של העסקים. רק הכרזה על מצב חירום לאומי בכל הצפון המופגז, תוכל להבטיח את המשך קיומם היציב של העסקים, ולאפשר לכלכלת הצפון, ולמשק הישראלי כולו, להשתקם בתום הימים הקשים האלה. מדינת ישראל, למודת הניסיון, נערכה לפצות על נזקי פעילות מלחמתית את אזורי הספר. היום גם חיפה, עכו כרמיאל, עפולה וטבריה הפכו לאזורי ספר הסובלים מפעולות מלחמתיות. אין למתי לדחות, יש להכריז על מצב חירום לאומי לאלתר".
 
הכרזת מצב חירום לאומי מאפשרת לפצות תושבים ובעלי עסקים גם על אובדן הכנסות עתידיות, זאת, מלבד הפיצוי על הנזקים הישירים. למס רכוש יש קרן מיוחדת לפיצוי על נזקי הרכוש שנגרמו בגין פעילות מלחמתית. כיום, המדינה חייבת לפצות עובדים, מעבידים ובתי עסק שנפגעו באירוע מלחמתי, בעקבות הנזק שנגרם להם ובעקבות אבדן ימי עבודה. הפיצוי ניתן בתנאי שמדובר באירוע מלחמתי או בטחוני. הסדר זה קיים לגבי ישובי קו העימות. לשכת המסחר תובעת להחיל הסדר זה על כל הישובים שנפגעו, שהפכו, מכורח הנסיבות, לישובי קו עימות החשופים לפעילות מלחמתית.

חדר מצב פועל בלשכת המסחר

בעקבות הפגיעה הנרחבת בישובי צפון הארץ, והפגיעה הכלכלית בעסקים ובמפעלים, פועל מאז יום א' בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון חדר מצב לסיוע לחברים.

 

ניתן לפנות בטלפונים: 04-8626364, 04-8622862.

חברי הלשכה יכולים לפנות ישירות לדב מרום, מנכ"ל הלשכה, בנייד: 052-3741929

לאביאל קורן, מנהל שירותי הלשכה, בנייד: 050-5791771

לישעיהו פטוקה, נציג הלשכה בעיריות חיפה וקריית ביאליק:  054-5663405