מהנדסים ב"פזקר" פיתחו אספלט לתיקון בורות בכביש המאפשר תיקון בורות מלאים במים מבלי צורך לייבשם. מהנדסי כבישים: תופעת היווצרות בורות בכבישים עם הופעת הגשמים הראשונים הסיבה העיקרית לתאונות הדרכים
הגשמים הראשונים אשר החלו לרדת בימים אלה גורמים בין השאר את הופעת בורות בכביש. מהנדסי תחבורה אף אומרים כי בורות אלה הם הסיבה העיקרית לעליה המשמעותית בכמות תאונות הדרכים בתקופה זו של השנה.
בחברת "פזקר, נתנו דעתם לנושא וצוות מהנדסי פיתוח שקד על פיתוח חומר חדש "אקסל" אותו מוציאה החברה בימים אלה לשוק. מדובר בתערובת אספלט קר המשמשת לאיטום הטלאה ותיקון בורות בכביש.
חומר ה"אקסל" מבוסס על קשר בין ביטומנים, שרפים וחומרים פולימרים והוא ניתן ליישום בכל מזג אויר. יתרונו הגדול בכך שהוא מאפשר תיקון בורות מלאים במים וזאת מבלי הצורך לייבשם לפני כן.
ההידוק הסופי של הבור המלא מתבצע תוך כדי תנועת הרכבים על השטח המתוקן. לדברי הייצרנים חברת "פזקר" אורך חיי הכביש לאחר התיקון זהה לזה של אספלט חם וניתן לפתוח את הכביש באופן מיידי לאחר התיקון בשטח.
ה"אקסל" פותח במקורו עבור מע"צ ומחלקות התחזוקה במגזר המוניציפלי. החומר מיועד גם לצרכן הסופי ומשווק באריזות בנות 20 ק"ג כ"א ומשווק במחיר של כ 30 ₪ לאריזה.