"פיצול בתי הזיקוק לשתי חברות תעלה לצרכני הדלק מאות מיליוני שקלים"

כך אמר דודי וייסמן, נשיא "דור אלון", במפגש של מועדון המנהלים של איגוד התעשייה הקיבוצית שעסק בנושא האנרגיה. לדבריו, על ממשלת ישראל לאפשר כניסתה של קבוצה שלישית לתחום באמצעות ייבוא


00:00 ,29.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כך אמר דודי וייסמן, נשיא "דור אלון", במפגש של מועדון המנהלים של איגוד התעשייה הקיבוצית שעסק בנושא האנרגיה. לדבריו, על ממשלת ישראל לאפשר כניסתה של קבוצה שלישית לתחום באמצעות ייבוא
 
פיצול בתי הזיקוק לשתי חברות תעלה לצרכני הדלק בישראל מאות מיליוני שקלים, כך אמר נשיא חברת "דור אלון", דודי וייסמן, בהופעה במפגש של מועדון המנהלים של איגוד התעשייה הקיבוצית שעסק בנושא האנרגיה. לדבריו, לאחר הפיצול וההפרטה ייווצר בארץ מצב של דואופול שיגרום לחוסר תחרות אמיתית וימנע התייעלות אמיתית והורדת מחירים. אם ממשלת ישראל רוצה בתחרות אמיתית עליה לאפשר כניסה של קבוצה שלישית לתחום זה באמצעות יבוא וכך ייהנה הצרכן מהורדת מחירים.
 
יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן מלמד, אשר פתח את המפגש, אמר שהאיגוד החליט לכנס את מועדון המנהלים בעקבות השינויים החדים במחירי האנרגיה. עבור מפעלים קיבוציים רבים הוצאות האנרגיה משמעותיות ביותר בתוך סל עלויות היצור ולכן יש עניין רב בשמיעת סקירתם של מיטב אנשי העסקים בתחום האנרגיה בישראל.
 
מלמד הוסיף שהחלטת הקיבוצים לפני כשני עשורים להיכנס לתחום האנרגיה היתה אחת ההחלטות הכלכליות הנבונות ביותר שביצעו הקיבוצים ויש לה חלק חשוב בהתאוששות הכלכלית בשנים האחרונות. הוא הזכיר את חלקו המרכזי של אושי פרידמן ז"ל, שעמד באותה עת בראש שולחן הארגונים בייזום והולכת המהלך של כניסת הקיבוצים לעסקי האנרגיה.
 
במפגש נשאו דברים דודי וייסמן, נשיא "דור אלון", אוהד מראני, יו"ר בתי הזיקוק, ודני ורדי, מנכ"ל נתיבי הגז הטבעי לישראל. הנחה את המפגש האלוף במיל' אורי אור, המשמש יו"ר מועדון המנהלים.
 
נשיא "דור אלון" התייחס למחירי הדלק ואמר שהמחירים שהיו בשנה האחרונה אינם מחירי שיא של הדלק. בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה האמיר מחיר הדלק ל-80 דולר, בערכים מתואמים להיום. הוא אמר שקפיצת המחירים היתה "ניסוי שוק" של גורמים בענף הדלק העולמי שביקשו לבדוק כיצד תשפיע ההתייקרות על הביקוש. מאחר והשוק האמריקאי רשם גידול בצריכת הדלק בשנה האחרונה אין לאף גורם אינטרס להוריד את מחיר הדלק, ולכן הוא לא צופה חזרה של מחירי הדלק בשוק העולמי למחירים שהיו בעבר.