פזקר: מהנדסים פיתחו מערכת לאיטום מסעות בגשרים

המערכת אשר פותחה אמורה למנוע נזקים הנגרמים לגשר (ולכביש שמעליו) כתוצאה מחדירת מים, כימיקלים וחומרים נוספים הפוגעים בתשתית מבנה הגשר


00:00 ,26.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המערכת אשר פותחה אמורה למנוע נזקים הנגרמים לגשר (ולכביש שמעליו) כתוצאה מחדירת מים, כימיקלים וחומרים נוספים הפוגעים בתשתית מבנה הגשר
 
מהנדס אורי ענבל: הנזקים הגדולים בגשרים (פגיעה בבטון ובברזל) הם בעיקר מתחת לשכבת האספלט המכסה את הגשר ואינה מאפשרת לגלות נזקים אשר יכולים במקרים מסוימים להיות מסוכנים ביותר
 
מהנדסים בחברת "פזקר" (מקבוצת פז) העוסקת בפיתוח ושיווק מוצרי איטום פיתחו מערכת חדשה המיועדת לאיטום מסעות (הדרך העוברת על הגשר) בגשרים. החברה מוציאה בימים אלה לשוק מערכת הכוללת יריעות איטום מיוחדות (סדרת פוליפז 250) וחומר ביטומני מיוחד בעל דרגת גמישות גבוה ביותר העמיד כנגד חומרים קורוזובים וכימיקלים.
 
לדברי מהנדס אורי ענבל המנהל את תחום מוצרי התשתית ב"פזקר", המערכת אשר פותחה אמורה למנוע נזקים הנגרמים לגשר (ולכביש שמעליו) כתוצאה מחדירת מים, כימיקלים וחומרים נוספים הפוגעים בתשתית מבנה הגשר. לדבריו של אינגי' אורי ענבל, האזור הבעייתי ביותר בכל גשר הוא המשטח עליו נעים כלי הרכב, אך בעוד שאר חלקי הגשר גלויים לעין וניתן לבחון נזקים הרי שכבת האספלט אינה מאפשרת לגלות את הנזקים אשר נגרמים לשכבות הבטון ולברזל היכולים להפוך במקרים מסוימים למסוכנים ביותר.
 
לדבריו, מרבית הגשרים בישראל הממוקמים באזורים הסמוכים לים כמו גם למפעלים הפולטים לאוויר חומרים קורוזוביים נמצאים בסכנה לבלייה מואצת וקרה לא אחת שבבדיקות גשרים באזורים שכאלה נמצא כי מוטות ברזל בקוטר 18 מ"מ המשמשים לחיזוק תשתית הגשר נפגעו כתוצאה מבליה מוגברת (חדירת מים ומזהמים דרך שכבת האספלט) וקוטרם הפך ל-6 מ"מ בפרק זמן של מספר שנים בודדות.