פורום העסקים לממשלה: האריכו את כהונת נגיד בנק ישראל

פורום העסקים, שמורכב מכמאתיים ראשי החברות מהגדולות במשק קורא לראש הממשלה ולשרי הממשלה להודיע לאלתר על הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון לקדנציה נוספת בת חמש שנים. פורום כלכלנים בכירים לגנץ: זה הזמן לחשוב על טובתה של מדינת ישראל


11:42 ,19.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

פורום העסקים, שמורכב מכמאתיים ראשי החברות מהגדולות במשק, שמהוות את הרוב המכריע של הכלכלה הישראלית, ושמורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית, קורא לראש הממשלה ולשרי הממשלה להודיע לאלתר על הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, פרופ אמיר ירון לקדנציה נוספת בת חמש שנים. 

 

בהודעתו כתב הפורום כי ״הכלכלה הישראלית מצויה במצב מאתגר מאוד עוד מלפני המלחמה. מלחמת חרבות ברזל מציבה אתגר עצום לכלכלה, לעסקים בישראל ולמשקי הבית. דירוג האשראי של מדינת ישראל הועבר כבר לאופק שלילי על ידי כל סוכנויות הדירוג הבינלאומיות. בשבועות הראשונים של הלחימה השקל נחלש בצורה דרמטית, דבר שגם השפיע על האינפלציה. למול איומים אלו פעל הנגיד בפרואקטיביות, מקצועיות ונחישות. ירידת שער הדולר בשבועיים האחרונים הינה אחת התוצאות של פעילותו. 

 

אנו, שעושים לילות כימים כדי להמשיך את פעילות המשק גם בימים קשים אלו, קוראים לראש הממשלה וחברי הממשלה - קבלו לאלתר החלטה על קדנציה נוספת של הנגיד. הימנעות מהחלטה זו תביא לפגיעה מיידית במשק ולתוצאות קשות, שישפיעו מיידית על כולנו - עסקים ומשקי בית.  האחריות המלאה לתוצאות הקשות הללו שיורגשו היטב אצל כל אזרח בישראל תהיה של כל אחד מכם״. 

 

פורום כלכלנים בכירים: זה הזמן לחשוב על טובתה של מדינת ישראל

 

״ח״כ בני גנץ, חבר הקבינט, חייב לוודא שכהונת נגיד בנק ישראל שפוקעת בחודש הבא, תוארך בחמש שנים נוספות. המחדל הכלכלי בפתח והכרחי להיערך אליו עם אנשי המקצוע הטובים ביותר״. 

 

חברי פורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה, בפנייה לראשי הקואליציה ולחבר הקבינט, ח״כ בני גנץ, מפצירים בו לעצור לאלתר את ההתנהלות השערוריתית של הממשלה בכל הנוגע לכלכלת ישראל, ולוודא שהממשלה תקבל החלטות מקצועיות ואחראיות. אחרת נגיע בקרוב לשוקת שבורה, והנזק שייגרם לכלכלת ישראל יהיה לא ׳רק׳ כבד אלא בלתי הפיך. 

 

ח״כ בני גנץ צריך לוודא שכהונת נגיד בנק ישראל, שהוא ׳המבוגר האחראי׳ בניהול כלכלת ישראל, תוארך לכהונה מלאה. מינוי כזה יבטיח יציבות והמשכיות, ויסייע לשיקום הכלכלה ואמון המשקיעים. זה איננו הזמן לפוליטיקה קטנה ומשחקי אגו. זה הזמן לחשוב על טובתה של מדינת ישראל ועתידה כמדינה מתקדמת״.