פורום העסקים: ללא חלוקה בנטל - הכלכלה הישראלית נמצאת בסכנה

אנשי פורום העסקים, הכולל למעלה מ-200 מראשי המשק: כראשי חברות שרבים מאנשיהם שירתו ומשרתים במילואים תקופות ארוכות ואינטנסיביות אנו חרדים לפגיעה בחוסנה של הכלכלה הישראלית ללא הרחבת חוג הנושאים בנטל והחלת חובה שוויונית לשאת בנטל


09:42 ,29.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

פורום העסקים, הכולל למעלה מ-200 מראשי המשק, יו״רים ומנכ״לים של חברות המעסיקות את מרבית העובדים במגזר הפרטי, פרסם הצהרה הבוקר בה הוא מודיע כך: ״ללא חלוקת הנטל והמשך מגמת הפטור הגורף, הכלכלה הישראלית נמצאת בסכנה ברורה ומיידית״.

 

״בעת הקשה הזו למדינת ישראל, כשבכל יום כולנו מבינים שהאתגר הבטחוני והמדיני גדול בהרבה ממה ששיערנו, אנו מפצירים בממשלת ישראל ובכלל חברי הכנסת לקבוע שוויון אמיתי בנטל. חוזקו של כל ארגון, לבטח חוזקה של מדינה, מבוסס על הלכידות של האנשים והמחויבות שלהם להגשמת המטרות המשותפות. הפליה ואי נשיאה שוויונית בנטל מפוררת את הלכידות החברתית שהינה תנאי הכרחי ליכולתה של מדינת ישראל להתמודד עם האתגרים חסרי התקדים שניצבים בפניה. כראשי חברות שרבים מאנשיהם שירתו ומשרתים במילואים תקופות ארוכות ואינטנסיביות אנו חרדים לפגיעה בחוסנה של הכלכלה הישראלית ללא הרחבת חוג הנושאים בנטל והחלת חובה שוויונית לשאת בנטל. 

 

״אנו מסכימים שלכל כלל צריך להיות יוצאים מן הכלל ויש מקום למציאת נוסחה מצומצמת ביותר לחריגים יחידי סגולה, אולם הכלל חייב להיות של שירות ונשיאה משותפת בנטל שנועד להבטיח את יכולתנו להמשיך ולהתקיים במדינת ישראל. מדינה לעם היהודי - מדינת ישראל - היתה במשך מאות דורות פסגת המאוויים ויסוד כל התפילות של כלל חלקי היהדות - מכל המגזרים ובכל התפוצות. בעת הזו, חובתנו - ללא כל הבדל בין המגזרים השונים בחברה - להבטיח את עתידה הנצחי של מדינת ישראל. נבחרי הציבור יעמדו בחובה היסטורית זו רק אם יובילו עתה לשוויון בנטל. אנו את חלקינו עושים ונמשיך לעשות. אנו משקיעים ופועלים רבות לשילוב שוויוני של כל חלקי החברה בעשייה העסקית שלנו ומעסיקים עובדים מכל גווני החברה הישראלית. חובתכם כנבחרי הציבור לעשות את אותו דבר ולדאוג באופן מיידי לכך שכל חלקי החברה הישראלית ישתתפו באופן שוויוני בחובה העליונה לבטחונה ועתידה של ישראל״.