פורום ה-CFO: המלחמה בצפון לא תגרום לנזקים ארוכי טווח למשק הישראלי

פורום ה-CFO לאולמרט: החברות במשק נרתמו למלחמה על ידי חיזוק ביטחונם של משקיעים והנהלות בחו"ל והקפדה על עמידה בלוחות הזמנים. נגה קינן: חוסנו של המשק הישראלי יתגבר על נזקי המלחמה בחיזבאללה


00:00 ,17.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

פורום ה-CFO לאולמרט: החברות במשק נרתמו למלחמה על ידי חיזוק ביטחונם של משקיעים והנהלות בחו"ל והקפדה על עמידה בלוחות הזמנים. נגה קינן: חוסנו של המשק הישראלי יתגבר על נזקי המלחמה בחיזבאללה

פורום ה-CFO, המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק, הדגיש בפני ראש הממשלה כי המלחמה בצפון, לאחר תקופה טובה למשק הישראלי, לא תגרום לנזקים ארוכי טווח למשק הישראלי. בפורום מעריכים כי למרות האירועים האחרונים מגמת הצמיחה במשק, צמצום האבטלה וההשקעות הזרות, לא תפחת.
 
לדברי נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO, בחודשים האחרונים ראינו צמיחה של 5%, ירידה באבטלה, עלייה בשיעור ההשתתפות בעבודה, עלייה בהיקף ההשקעות הזרות – הן הפיננסיות והן הריאליות. "על אף נזקי המלחמה צופה הפורום המשך מגמות אלו תוך התבססות על  גורמים במשותף: המדיניות הכלכלית הנכונה בה נוקטת הממשלה, ופריחתם של שווקי הטכנולוגיה העולמיים" אומרת קינן. לדבריה, לכך יש להוסיף את הצלחת הממשלה לייצר אווירה בינלאומית תומכת למהלך הצבאי ומסר של אמינות ומדיניות ברורה.
 
במכתב שנשלח היום לראש הממשלה טוען הפורום כי מעבר להמשך העבודה היומיומית בתקופה זו, החברות במשק עוסקות רבות בשימור יחסיהם עם לקוחות ומשקיעים בחו"ל ובמזעור הנזקים וזאת במטרה לאפשר לממשלה להמשיך במאבק בחיזבאללה. "החברות במשק מקפידות לשמור על מחויבותן ללקוחותיהן בעולם ולעמידה במועדי אספקה. לא מעט עובדים בתעשיית ההייטק באזור הצפון עובדים מהבית. המנהלים מקפידים על חיזוק קשריהם עם משקיעים ובעלי מניות זרים. בחברות הרב לאומיות דואגים המנהלים הישראלים להרגיע את ההנהלות הזרות ולחזק את ביטחונן בפעילויות והפרויקטים המתבצעים בישראל" אומרים בפורום.
 
במכתב שנשלח לראש הממשלה מחזק הפורום את ידי ממשלת ישראל במאבקה הנחוש בחיזבאללה, מאבק החייב להסתיים בשינוי הסדר בצפון. "אנו מחויבים לתרום כל שניתן לייצר עורף חזק וכלכלה חזקה. להמשיך בשגרת העבודה עד כמה שאפשר. לעבוד במצוינות ובמסירות עוד יותר מתמיד ולסייע בכל שנדרש".