פדיון ענפי המסחר והשירותים ביום הבחירות יעמוד על כ-970 מיליון שקל

כך מעריך איגוד לשכות המסחר אשר מציין כי על בסיס ניתוח של שנות העבר הפידיון גבוה בממוצע בכ-5% מאשר ביום רגיל. קרבתו של יום הבחירות לחג הפסח צפויה להביא גם היא לעלייה בהוצאה לקניות לקראת החג


13:18 ,01.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

הפדיון ביום הבחירות גבוה בממוצע בכ-5%, תלוי בסוג העסק וגודלו, בהשוואה לממוצע היומי. זאת מאחר ויום שבתון זה ינוצל לקניות ולפעילויות תרבות ובידור במסגרת המשפחה. סך כל הפדיון בענפי המסחר הקמעונאי, אירוח ואוכל, ופעילויות פנאי ביום יעמוד על כ-970 מיליון שקל, כך עולה מבדיקת איגוד לשכות המסחר, על בסיס ניתוח של שנות העבר.

 

ביום הבחירות לכנסת הקרוב (9.4.2019), צפויה פעילות עסקית ערה במרבית העסקים בענפי המסחר והשירותים, והם צפויים לפעול מעבר לרגיל, ובכלל זה מרכזי קניות, רשתות השיווק, קניונים, מסעדות, פעילות פנאי ואחרים, הצפויים להציע מבצעים והנחות מיוחדים, וזאת יחד עם קרבתו של יום הבחירות לחג הפסח אשר גם צפוי להביא לעלייה בהוצאה לקניות לקראת החג.

 

בתוך כך, עו״ד סיגל סודאי, מנהלת האגף ליחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר הודיעה לחברי האיגוד כי על פי סעיף 10 לחוק יסוד הכנסת, יום הבחירות לכנסת הוא יום שבתון, למעט שירותי התחבורה ושאר שירותים ציבוריים (כפי שקבעה ועדת הבחירות המרכזית כמפורט להלן), אשר ימשיכו לפעול כסדרם.

 

כלומר, בשירותים הציבוריים יום הבחירות אינו נחשב ליום שבתון. באשר ליתר ענפי המשק, יום הבחירות הוא כאמור יום שבתון.