עשרות מפעלים קיבלו הלוואות בסיוע התעשיינים

מדובר ב-67 מפעלים קטנים ובינוניים אשר קיבלו הלוואות בהיקף כספי כולל של כ-84 מיליון שקל במסגרת קרנות ההלוואות המשותפות


00:00 ,24.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר ב-67 מפעלים קטנים ובינוניים אשר קיבלו הלוואות בהיקף כספי כולל של כ-84 מיליון שקל במסגרת קרנות ההלוואות המשותפות
 
הצלחה לקרנות ההלוואות המשותפות להתאחדות התעשיינים. 67 מפעלים קטנים ובינוניים חברי התאחדות התעשיינים, כבר קיבלו הלוואות בסיוע התאחדות התעשיינים בהיקף כספי  כולל של כ-84 מיליון שקל, כאשר הקרן ההדדית של המעסיקים היתה ערבה על כ-34 מיליוני שקלים. מדובר במפעלים חברי התאחדות התעשיינים שקיבלו הלוואות בענפי המתכת, החשמל, טקסטיל, מוצרי בנייה וצריכה, מזון, כימיה, פרמצבטיקה והייטק.
 
מהתאחדות התעשיינים נמסר כי 28 מפעלים קיבלו הלוואות מקרן קורת בהיקף כספי של 13.6 מיליון שקל; 27 מפעלים קיבלו הלוואות מבנק המזרחי בהיקף כספי של 32.2 מיליון שקל; ו-12 מפעלים קיבלו הלוואות מבנק אוצר החייל בהיקף כספי של כ-38 מיליון שקל.
 
כזכור, באמצע חודש מרץ 2009, הקימו התאחדות התעשיינים ובנק מזרחי טפחות קרן הלוואות של 200 מיליון שקל למפעלים בינוניים. על פי ההסכם, המפעלים החברים בהתאחדות התעשיינים יכולים לקבל הלוואה של עד 2 מיליון שקל למפעל בתנאים אטרקטיביים במיוחד לתקופה של 5 שנים.
 
בנוסף, התאחדות התעשיינים ובנק אוצר החייל בשיתוף קרן קורת, אשר הוקמה במטרה לסייע לפיתוח המגזר העסקי בישראל וליצירת מקורות תעסוקה, העמידו הלוואות לחברי התאחדות התעשיינים בהיקף של עד 320 מיליון שקל.
 
בכל קרנות ההלוואה ערבה התאחדות התעשיינים באמצעות הקרן ההדדית לחלק ניכר מהיקף ההלוואה, כך שהלווה נדרש להעמיד ביטחונות רק ל-15% עד 25% מהיקף ההלוואה.בנוסף, הריבית הנגבית הינה מהנמוכות בשוק כיום.
 
במסגרת השיתוף עם בנק אוצר החייל משלימה התאחדות התעשיינים 20% מגובה הערבות הנדרשת מהלווה, בנוסף לערבות המדינה בגובה 70% כך שהלווה אינו נדרש להעמיד ערבות מטריאלית כלל.
 
התאחדות התעשיינים מציינת כי בקשות של 40 מפעלים נוספים קטנים ובינוניים, החברים בהתאחדות התעשיינים, מצויות בימים אלה בטיפול.