עשרות מפעלים להתאחדות התעשיינים: לא נוכל לשלם למובילים ולמסיעים את ההתייקרות בגין תעריפי ההובלה

התאחדות התעשיינים: העלאת הבלו על הסולר תייקר את תעריפי ההובלה וההסעה לתעשייה בכ-270 מליוני שקל בשנה; מתחשיב כלכלני התאחדות התעשיינים: העיצומים במגזר הציבורי גרמו למשק הפסד מצטבר של כ-2.5 מיליארד שקל.


00:00 ,24.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
התאחדות התעשיינים: העלאת הבלו על הסולר תייקר את תעריפי ההובלה וההסעה לתעשייה בכ-270 מליוני שקל בשנה; מתחשיב כלכלני התאחדות התעשיינים: העיצומים במגזר הציבורי גרמו למשק הפסד מצטבר של כ-2.5 מיליארד שקל.

להתאחדות התעשיינים הגיעו בימים האחרונים פניות של יותר מ-50 מפעלים המתריעים כי לא יוכלו לשלם למובילים ולמסיעים את ההתייקרות בתעריפי ההובלה. זאת על רקע עליית מחירי הסולר לתחבורה ב-30 אג' לליטר.

מתחשיב שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים מתברר כי העלאת הבלו על הסולר תייקר את תעריפי ההובלה וההסעה לתעשייה בכ-270 מליוני שקל בשנה.

בד בבד, ציינו התעשיינים כי לא ייתכן שהנמלים יהפכו בני ערובה לכל סכסוך במשק וכי בכל מקרה יש לאפשר הובלה של סחורות אל הנמל וממנו כדי לא לשתק את סחר החוץ של ישראל.

כזכור, קרא עודד טירה לממשלת ישראל לשקול מחדש את העלאת מחיר הסולר על המגזר העסקי ובכך למנוע את שביתת המובילים.

טירה הביע פליאה כיצד ממשלה הרוצה לצמוח ולייצר מקומות עבודה, מעמיסה עלויות נוספות על המגזר העסקי האמור לייצר מקומות עבודה וגורמת נזק כבד לצמיחה.

כלכלני התאחדות התעשיינים מציינים, כי במרבית מדינות מערב אירופה נמוך הבלו המוטל על הסולר לתעשייה בשיעור ניכר מזה המוטל על הסולר לתחבורה. כך למשל בבריטניה מהווה הבלו על הסולר לתעשייה רק 6% מהבלו על הסולר לתחבורה; באירלנד ובגרמניה - 16%, בצרפת - 21%, בהולנד - 4% בעוד שבישראל מהווה הבלו על הסולר לתעשייה 100% מהבלו על הסולר לתחבורה.

לפיכך, קוראים התעשיינים ליצור דיפרנציאציה בין הסולר להסקה (המשמש לתעשייה ולחימום ביתי) לבין הסולר לתחבורה, ולבטל את העלאת הבלו על הסולר להסקה, שכן הסולר להסקה מהווה פחות מ-6% מסך צריכות הסולר במשק.

מתחשיב שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים מתברר, כי העיצומים במגזר הציבורי בשלושת החודשים האחרונים, גרמו למשק הפסד מצטבר של כ-2.5 מיליארד שקלים. בנוסף לכך השביתה בנמלי הים גרמה להפסד פדיון למגזר העסקי של 2.8 מיליארד שקל.