עשרות מפעלי תעשייה מעוניינים להשתתף במיזם לייצור חשמל לעצמם באמצעות גנרטורים

ובכך להקטין את הביקוש לחשמל בשעות השיא בקיץ ולהבטיח רציפות אספקת החשמל


00:00 ,08.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עשרות מפעלי תעשייה מעוניינים להשתתף במיזם לייצור חשמל לעצמם באמצעות גנרטורים פרטיים ובכך להקטין את הביקוש לחשמל בשעות השיא בקיץ ולהבטיח רציפות אספקת החשמל. כך מסר אלי יפה, יו"ר ועדת האנרגיה של התאחדות התעשיינים ומנכ"ל חישולי כרמל.

יפה מציין, כי מדובר במיזם של הרשות לשרותים ציבוריים חשמל שהציעה לאחרונה למפעלים להשתמש בגנרטורים שברשותם, לא רק בשעות חירום, אלא גם לייצור חשמל לצרכיהם או למכירתו לרשת החשמל במחיר גבוה יותר בשעות שיא העומס בקיץ. כל זאת, במטרה להקטין את הביקושים לחשמל בשעות השיא, בשל החשש כי חברת החשמל לא תוכל אז לספק את מלוא הביקוש לחשמל.

יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים הזהיר כי כל פגיעה ברציפות אספקת חשמל למפעלי התעשייה, בעיקר לכאלה שהינם בעלי תהליכי ייצור רציפים, עלולה לגרום לנזקים והפסדים כבדים, כתוצאה מפגיעה בתוצרת בתהליך ואובדן שעות יצור, ובמפעלים רבים מדובר בשיתוק בלתי הפיך של המפעלים.

הוא מעריך, כי היוזמה המוצעת ע"י הרשות לחשמל, תביא בטווח הקצר להפחתת עלויות החשמל הגבוהות של המפעלים שישתתפו ביוזמה ואם תמוסד, עשוייה להביא בטווח הארוך להפחתת עלויות החשמל לכלל המשק. זאת, בשל הקטנת העלויות השוליות לייצור חשמל של חברת החשמל. מדובר בעלות לפיה נקבע תעריף החשמל בכל נקודת זמן.

יפה קורא לצדדים, (חברת החשמל והרשות לשרותים ציבוריים חשמל) להניח את המחלוקות ביניהם ולעשות הכל על מנת להבטיח את רציפות אספקת החשמל במהלך שעות העומס בקיץ.