ערב יום העצמאות: ירידה של 5%-7% בהיקף רכישת דגלי ישראל

עדי ליבנה: עם ישראל רכש 330 אלף דגלי לאום בהיקף כספי של כ-4.8 מיליון. כ-20% מהרשויות המקומיות כלל לא הזמינו השנה דגלים, ובשאר הרשויות המקומיות חלה ירידה של 5%-10% בהזמנות דגלים


00:00 ,22.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

עדי ליבנה: עם ישראל רכש 330 אלף דגלי לאום בהיקף כספי של כ-4.8 מיליון. כ-20% מהרשויות המקומיות כלל לא הזמינו השנה דגלים, ובשאר הרשויות המקומיות חלה ירידה של 5%-10% בהזמנות דגלים
 
לקראת יום העצמאות ה-59 של מדינת ישראל רכש עם ישראל כ-330 אלף דגלי לאום מסוגים ובגדלים שונים, בהיקף כספי של כ-4.8 מיליון שקל - מהווה ירידה של  כ-5%-7% לעומת יום העצמאות אשתקד. כך מסר עדי ליבנה, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות, בהסתמכו על בדיקה שערך האיגוד בקרב יצרני  הדגלים.
 
מדווחי היצרנים מתברר כי עיקר הירידה נובעת מהירידה בהזמנות של גופים ממשלתיים, עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות.
 
ליבנה ציין כי מהבדיקה מתברר שכ-20% מהרשויות המקומיות כלל לא הזמינו השנה דגלים, ובשאר הרשויות המקומיות חלה ירידה של 5%-10% בהזמנות דגלים. סך הכל רכשו הרשויות המקומיות דגלים בהיקף כספי של כ-2 מיליון שקל - בדומה לאשתקד. 
 
מדיווח היצרנים מתברר עוד כי בתי המלון ובתי הארחה, לא שינו השנה את היקף רכישות הדגלים שעמד על כ-45 אלף שקל.
 
כן מדווחים היצרנים על גידול של כ-10% במכירות דגלים לגופים מסחריים, ציבוריים ורשויות מקומיות ביהודה ושומרון.
 
ליבנה ציין כי במכירות הדגלים לרכב חלה השנה ירידה של כ-5% לעומת יום העצמאות הקודם ואילו במכירות דגלי אורך (דגלים של 80 ס"מ או 1 מטר על 4 מטר, הנתלים בד"כ בחזות הבתים המשותפים), ובמכירות של דגלי ענק המכסים בניינים שלמים חל גידול של 20%-30% במכירות לעומת אשתקד והם הסתכמו בכ-130 אלף שקלים. 
 
יצרני הדגלים מדווחים כי השנה חלה ירידה של 10% בממוצע במחירי הדגלים, בהמשך לירידה של 10% אשתקד, ומחיר הדגל לצרכן (במידות של 80 - 110 ס"מ) נע בין 10 ל-20 שקלים.
 
מדווחי היצרנים מתברר, כי השנה, ערב יום העצמאות ה-59 למדינת ישראל, מכירות דגלי הלאום מתוצרת הארץ היו בדומה לאשתקד ומהווים כרבע מסך כל מכירות הדגלים. מאידך, יבוא הדגלים נאמד בכ-75% מסך כל המכירות, בדומה לאשתקד.
 
היצרנים מדווחים על יצוא לחו"ל של עשרות אלפי דגלים מבד, דגלונים, דגלוני קיסם ושרשראות קישוט לקהילות היהודיות בארה"ב, קנדה, צרפת, איטליה, אוסטרליה, אנגליה, הולנד, ניו זילנד וצרפת. מדובר בדגלים המיועדים בעיקר למסיבות יום העצמאות ולבתי ספר יהודיים.