עסקים בצפון יוכלו להגיש את דו"ח מע"מ הקרוב ללא תשלום

מדובר בעסקים עד מחזור חודשי של 125 אלף. רשות המסים תפחית מסכום הפיצוי את סכום המע"מ בו היו חייבים. יתרת הפיצוי תועבר למרבית בעלי העסקים במהלך אוטומטי


00:00 ,13.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בעסקים עד מחזור חודשי של 125 אלף. רשות המסים תפחית מסכום הפיצוי את סכום המע"מ בו היו חייבים. יתרת הפיצוי תועבר למרבית בעלי העסקים במהלך אוטומטי
 
מנהל רשות המסים, ג'קי מצא, הודיע היום כי בהתאם להנחיית שר האוצר, אברהם הירשזון, ומתוך שאיפה להקל על העסקים הקטנים בצפון הארץ עד לקבלת הפיצויים בגין חודש אוגוסט, הוחלט לאפשר לעסקים אשר זכאים לפיצוי עקיף בשל הלחימה שהתנהלה בצפון ושמחזור עסקאותיהם בחודש אוגוסט לא עלה על סכום של 125 אלף ₪ (כ-75% מכלל בעלי העסקים בצפון), להגיש את דוחות מע"מ בגין חודש אוגוסט (יולי-אוגוסט למדווחים על בסיס דו חודשי), ללא צירוף תשלום בגין הדו"ח.
 
רשות המסים תפחית מסכום הפיצוי לבעלי עסקים בגין חודש אוגוסט את סכום המע"מ בו היו חייבים. במידה וסכום המס אותו היה עליהם לשלם גבוה מסכום הפיצוי המגיע להם, חשבונם במע"מ יוותר ביתרת חובה, אותה ידרשו לשלם.
 
בנוסף, הודיע מצא כי חלק גדול מבעלי העסקים יפוצו בדרך של מהלך אוטומטי כך שיתרת הפיצוי בגין חודש אוגוסט תועבר לחשבונות הבנק שלהם ישירות (לחשבון הבנק הרשום במע"מ) ללא צורך בהגשת תביעה. סכום הפיצוי בהתאם לתקנות שאושרו בוועדת הכספים, יחושב על פי ההפרש בין מחזור אוגוסט 2005 לאוגוסט 2006, בהתאם למדרגות הפיצוי שנקבעו.
 
מי שעל פי תחשיביו יהיה מעוניין בפיצוי על פי "מסלול השכר", כפי שנקבע בתקנות, יוכל לפנות ולהגיש תביעה באמצעות טפסים מיוחדים שיפורסמו בימים הקרובים והתשלום שכבר הועבר לו ישמש כמקדמה על החשבון.
אותם בעלי עסקים שבהתאם לתקנות לא זכאים לקבל פיצוי על פי הפרש המחזורים כגון, קבלני כ"א, קבלני בניין, מוסדות כספיים וכו', או מי שנקבע בתקנות שהם חייבים בהגשת תביעה מפורטת לצורך קבלת הפיצוי כאיחוד עוסקים, ומלכ"רים לא יפוצו במהלך האוטומטי והם יוכלו להגיש תביעה לפיצוי.