ענקית התוכנה Softwatre AG במגעים להקמת מרכז פיתוח בבאר-שבע

סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי: העובדה כי חברה גרמנית מובילה כמו Software AG מוצאת לנכון להקים מרכז פיתוח תוכנה אסטרטגי דווקא בישראל היא הצהרה חד משמעית על רצון להעמיק את הקשר המסחרי בין ישראל גרמניה ועל איכות האנשים והטכנולוגיה שהחברה מוצאת כאן, ואנחנו נסיי


00:00 ,19.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי: העובדה כי חברה גרמנית מובילה כמו Software AG מוצאת לנכון להקים מרכז פיתוח תוכנה אסטרטגי דווקא בישראל היא הצהרה חד משמעית על רצון להעמיק את הקשר המסחרי בין ישראל גרמניה ועל איכות האנשים והטכנולוגיה שהחברה מוצאת כאן, ואנחנו נסייע לה ככל שניתן
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי נועד אתמול בירושלים עם ארנד זינהארט, סמנכ"ל הכספים של ענקית התוכנה הגרמנית Software AG, וציין כי Software AG נמצאת במגעים להקמת מרכז פיתוח בבאר שבע בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון. המרכז שמתוכנן לקום על ידי אנשי  Software AG בישראל ובתמיכת המטה לקידום השקעות בתמ"ת יתמקד בפיתוח תוכנות ומערכות Mission Critical ללקוחות Software AG ברחבי העולם והוא צפוי להעסיק עשרות חוקרים ומומחים מישראל.
 
ההחלטה על הקמת מרכז הפיתוח בנגב באה בעקבות ביקור המשלחת העסקית הגרמנית שהתלוותה לביקורה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במרץ האחרון, שבה נכחו גם שר הטכנולוגיה והמדע של גרמניה, מנכ"ל Software AG מר קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG ישראל מר ערן אלראי, מנכ"ל חברת היישום ב.ג טכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון מר נטע כהן וגורמים נוספים.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי אמר כי "העובדה כי חברה גרמנית מובילה כמו Software AG מוצאת לנכון להקים מרכז פיתוח תוכנה אסטרטגי דווקא בישראל היא הצהרה חד משמעית על רצון להעמיק את הקשר המסחרי בין ישראל גרמניה ועל איכות האנשים והטכנולוגיה שהחברה מוצאת כאן, ואנחנו נסייע לה ככל שניתן".
 
יצויין כי Software AG, אשר הוקמה לפני ארבעה עשורים, היא חברת התוכנה השנייה בגודלה בגרמניה וספקית תוכנות התשתית העצמאית הגדולה בעולם. החברה מעסיקה קרוב ל-4,000 עובדים ב-70 מדינות ונסחרת בבורסה בגרמניה לפי שווי של יותר מ-2 מיליארד דולר.
 
זה שלושה עשורים ש-Software AG משלבת במוצרי התוכנה שהיא משווקת קניין רוחני שפיתחו מהנדסים ואנשי תוכנה ישראלים. הקניין הרוחני הזה משולב לא רק במערכות הקריטיות של מרבית הלקוחות הגדולים והמובילים בארץ אלא גם בקרב המערכות הקריטיות של תאגידים מהגדולים ומהמובילים בעולם.
 
במסגרת מערכת היחסים ההדוקה שנוצרה עם השנים בין Software AG לבין ישראל רכשה חברת Software AG חברות תוכנה ישראליות בשווי של יותר מ-400 מיליון שקל: ב-2005 רכשה Software AG את חברת התוכנה הישראלית  ApplinX. בתחילת 2007 רכשה Software AG את השליטה בחברת SPL– משמשת אחד משני מרכזי הפיתוח של Software AG בעולם וכן היא משמשת נמל מוצא לביצוע פרויקטים, לשיווק, לפיתוח ולהטמעה של הטכנולוגיה במדינות האזור. בסוף 2007 רכשה Software AG את ג'קאדה הישראלית.
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי הקמתו של מרכז פיתוח בנגב היא בסדר עדיפות עליון בעבור ממשלת ישראל וכי המשרד יסייע ככל שניתן לקידום הפרויקט כולל מיפוי של מאגר כוח האדם ושילובם של תושבי הפריפריה כולל חוקרים עולים וחרדים  בעבודה במרכז ואיתור מקומות להקמת התשתית.
 
רחל רועי מנהלת המטה לקידום השקעות בתמ"ת מציינת כי המשבר הכלכלי העולמי לא מערער את אבני היסוד שעליהן נשען היתרון התחרותי של ישראל, שנגזר מאיכות וזמינות ההון האנושי, היותה של ישראל מרכז חדשנות ומצוינות טכנולוגית, הרוח היזמית הייחודית שמאפיינת את החברה הישראלית, בשלות השוק המקומי, עלויות מחקר תחרותיות ומדיניות ממשלתית תומכת.