עמירם שור: קיים חשש רציני ומדאיג לכרסום בתשתיות המדעיות והטכנולוגיות של ישראל

קיים חשש רציני ומדאיג לכרסום בתשתיות המדעיות והטכנולוגיות של ישראל. הפסקת עבודתן של הוועדות הלאומיות לתשתיות, הינה מחדל. כך אמר עמירם שור, יו"ר הנהלת אילא (האיגוד הישראלי לטכנולוגיית המידע) ויו"ר ארגון בתי תוכנה בהתאחדות התעשיינים, במפגש של המועצה הציבורי


00:00 ,11.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
למרות זאת: יצוא טכנולוגיית המידע בתחום התוכנה יגדל השנה ב-3% ויסתכם בכ-2.73 מיליארד דולרים; מיכה חריש – נפסקה החשיבה האסטרטגית לטווח ארוך; חנן אכסף – מרבית תעשיות האלקטרוניקה – האבטחה הגדולה של שנות ה-70 וה-80 – הולכות ונעלמות; אלישע ינאי – ליזום הקמת ועדת שרים לענייני צמיחה; השר מודי זנדברג - בנובמבר תחל לפעול המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח; עומד לחדש את פעילותן של הוועדות הלאומיות לתשתיות.

קיים חשש רציני ומדאיג לכרסום בתשתיות המדעיות והטכנולוגיות של ישראל. הפסקת עבודתן של הוועדות הלאומיות לתשתיות, הינה מחדל. כך אמר עמירם שור, יו"ר הנהלת אילא (האיגוד הישראלי לטכנולוגיית המידע) ויו"ר ארגון בתי תוכנה בהתאחדות התעשיינים, במפגש של המועצה הציבורית של אילא עם שר המדע והטכנולוגיה, מודי זנדברג. בראש המועצה הציבורית של אילא מכהן מיכה חריש שר התמ"ס לשעבר.

שור טוען כי השגי שנות התשעים בטכנולוגיה אינם מובטחים בעתיד וכי על קברניטי המדינה, החינוך, המדע והטכנולוגיה לבסס את כלכלת ישראל ותעשיות העתיד על המשאב האנושי. כאשר החינוך וההשכלה הם ההשקעות בתשתיות החשובות ביותר להשגת יעד זה.

עם זאת, מעריך שור, כי יצוא טכנולוגיית המידע בתחום התוכנה יגדל השנה בכ-3% לעומת אשתקד ויסתכם בכ-2.73 מיליארד דולרים.

מיכה חריש, יו"ר המועצה הציבורית של אילא טען במפגש עם השר זנדברג כי נפסקה החשיבה האסטרטגית לטווח ארוך, בשל תכיפות הבחירות לכנסת וחילופי הממשלות בארץ חדשות לבקרים.

חנן אכסף , נשיא מוטורולה לשעבר, התריע על התהליך המדאיג בו מרבית תעשיות האלקטרוניקה, שהיו ההבטחה הגדולה של ישראל בשנות ה-70 וה-80, הולכות ונעלמות.

אלישע ינאי, נשיא מוטורלה וסגן נשיא מוטורולה העולמית, הציע ליזום הקמת ועדת שרים לענייני צמיחה.

השר מודי זנדברג גילה כי משרד המדע והטכנולוגיה נמצא בעיצומו של תהליך להקמת אגף חדש, אגף הטכנולוגיה, וכי במהלך חודש נובמבר 2003, תחל לפעול על פי חוק, המועצה הלאומית למחקר ופיתוח.

עוד אמר, כי ב-5 השנים האחרונות השקיע משרד המדע והטכנולוגיה 50 מליון דולר בתחום השבבים והאופטיקה. דבר שהביא להקמת 35 חברות, המעסיקות 1,000 עובדים שתפוקתן ב-5 השנים האחרונות עברה את המיליארד דולרים.

השר גילה כי הוא עומד לחדש את פעילותן של הוועדות הלאומיות לתשתיות. עוד אמר כי סוכנות החלל האירופית מוכנה לתת לישראל מעמד של מדינה משתתפת בפרוייקט החלל האירופי.

עוד אמר כי יש לעשות חשיבה מחודשת לגבי המו"פ התשתיתי. הוא הביע תקווה כי הקמת המועצה הלאומית למו"פ תתרום להנחלת מדיניות בתחום המו"פ.

השר זנדברג הביע דאגה רבה לחסרון תקשורת הפס הרחב. דבר שיכול לפגוע ביכולות המו"פ המדעי בתחום הבינ-אוניברסיטאי.