בשנת 2011 רשם ייצוא היין הישראלי גידול של כ-5.5%, עד כדי 26.7 מיליון דולר, לעומת מכירות של 24.4 מיליון דולר בשנת 2010. כך עולה מנתוני מכון היצוא, המתפרסמים לרגל פתיחת תערוכת היין ISRAEWINEXPO.
מנהלת ענף מזון ומשקאות במכון היצוא מיכל נאמן ציינה שהנתונים מלמדים על התאוששות הענף וחזרה להיקפו בשנת 2008, טרום המשבר העולמי.
נאמן: "אם בעבר היה ידוע שיצוא היין התבסס ברובו על שוק היינות הכשרים, שהיו מבוקשים בקרב יהודי התפוצות, הרי שכיום יינות ישראלים זוכים להכרה בינלאומית ולהתעניינות מצד גורמים בינלאומיים".
על פי נתוני המכון, חמש המדינות המובילות ביצוא יין ישראלי הן: ארצות הברית (12.2 מיליון דולר, עלייה של כ- 0.5% לעומת השנה הקודמת, המהווה כמחצית מסך היצוא); צרפת, 2.7 מיליון דולר, ירידה של כ- 7%, כ-11% מסך היצוא; בריטניה, 1.4 מיליון דולר, עלייה של כ-9.6%, כ-6% מסך היצוא; קנדה, מיליון דולר, עלייה של כ-4.6%, כ-4.5% מסך היצוא; פולין, 0.9 מיליון דולר, עלייה של 63%, כ-4% מהיצוא.
יצוא היין הישראלי לאיחוד האירופי גדל בשנת 2011 בכ-3% והסתכם בכ-8 מיליון דולר. עיקר היצוא מיועד לצרפת, כ-33% מהיצוא לאיחוד בשנת 2011.
היצוא לצפון אמריקה מהווה כ-55% מיצוא היין, עם עלייה של כ-1.5%, עד כדי כ-13.4 מיליון דולר. 90% מהיצוא לצפון אמריקה מיועד לארצות הברית.
שוק נוסף הנמצא בהתהוות הינו אסיה, עם גידול של 66%, עד כדי ב-1.1 מיליון דולר, במיוחד בזכות היצוא לסין וליפן. לסין יוצא בשנת 2011 יין ישראלי בכ- 293 אלף דולר, גידול של למעלה מ-200% לעומת השנה שעברה. יצוא היין ליפן הסתכם בכ-581 אלף דולר, גידול של כ-44% לעומת השנה הקודמת.
במסגרת תערוכת ISRAEWINEXPO מביא מכון הייצוא, בשיתוף הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת ומשרד החוץ, ארצה משלחת של קניינים ועיתונאים מרחבי העולם, בכדי לפגוש את היקבים הישראלים.