עידוד התעשייה והתעסוקה ביישובים של המגזר הערבי הדרוזי והבדווי

וועדת השרים לענייני מיעוטים אישרה השבוע הצעת מחליטים שהגישו ראש הממשלה, אריאל שרון ומ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, בנושא עידוד התעשייה והתעסוקה ביישובים של המגזר הערבי, הדרוזי והבדווי


00:00 ,20.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: "הקמת אזורי תעשייה בסמוך ליישובים במגזר תיצור צמיחה ,תנופת בנייה ותעסוקה ביישובים"
 
וועדת השרים לענייני מיעוטים אישרה השבוע הצעת מחליטים שהגישו ראש הממשלה, אריאל שרון ומ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, בנושא עידוד התעשייה והתעסוקה ביישובים של המגזר הערבי, הדרוזי והבדווי.
 
מטרתה של החלטה זו להוות זרז ליצירת תהליך של צמיחה תעסוקתית במגזר ולכן הוחלט עי"י וועדה משותפת למשרדי ראש הממשלה, התמ"ת והמועצה לביטחון לאומי, אשר הוקמה על פי הנחיית מנכ"ל משרד ראש הממשלה, על סדרת פעולות:
- סיוע בפיתוח ובהרחבת אזורי תעשייה קיימים אשר יש בהם פוטנציאל לקליטת תעשייה נוספת.
- סיוע בהקמת אזורי תעשיה חדשים אשר יש בהם פוטנציאל כלכלי.
- תמיכה באזורי תעשיה המצויים בשלבי הקמה.
- שילוב יישובים ערביים באזורי תעשייה מרחביים קיימים, באופן שיביא לשיתוף פעולה בין הרשויות מהמגזר לרשויות יהודיות, ויביא לשגשוג הדדי של האזור כולו, כמו גם להגדלת הכנסותיהן של הרשויות במגזר.
- סיוע לעסקים קטנים מתוך מטרה לעודד צמיחה ויצירת מקומות תעסוקה חדשים במגזר.
 
השר אולמרט מציין כי, הקמת אזורי תעשייה בסמוך ליישובים במגזר תיצור צמיחה,תנופת בנייה ותעסוקה ליישובים במגזר ולאזור בכלל, וכן תסייע בהגדלת הכנסותיהן של הרשויות המקומיות.
 
מדובר בתקציב כולל בסך של 40 מיליון ש"ח (20 מיליון ₪ מתקציב ייחודי של משרד ראש הממשלה שיועבר לתקציב התמ"ת ע"י משרד האוצר ו- 20 מלש"ח מתקציבי משרד התמ"ת).
 
יש לציין כי, הפרויקט יכלול גם סיוע לאזורי תעשייה הממוקמים על אדמות פרטיות וזאת לאור החשיבות של נושא קידום התעסוקה והתעשייה במגזר ולאור העובדה שחלק מהאדמות שזמינות להקמת אזורי התעשייה נמצאות בבעלות פרטית.