עודד טירה מפריז: צרפת מחממת את הקשרים הכלכליים עם ישראל

עודד טירה לשרת התעשייה הצרפתית: פגיעה בישראל באמצעות הטלת מגבלות על יבוא מהשטחים שבוויכוח, גורמת לאבטלה בקרב הפלשתינאים


00:00 ,17.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שרת התעשייה של צרפת תגיע לישראל בחודש הבא בראש משלחת של אנשי עסקים; עודד טירה לשרת התעשייה הצרפתית: פגיעה בישראל באמצעות הטלת מגבלות על יבוא מהשטחים שבוויכוח, גורמת לאבטלה בקרב הפלשתינאים; לסייע לישראל לצבור כללי מקור במזרח-אירופה, כדי למכור ללא מכס באיחוד האירופי; קורא לצרפת להוביל מהלך של שינוי ביחסה הכלכלי של אירופה כלפי ישראל.

צרפת מחממת את הקשרים הכלכליים עם ישראל. שרת התעשייה של צרפת, הגב' ניקול פונטיין תגיע לישראל בחודש הבא בראש משלחת של אנשי עסקים. תפגש גם עם אנשי עסקים ישראלים ופלשתינאים במטרה ליצור שת"פ משולש. כך מסר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים בעקבות פגישה שקיימו אתמול בפריז עם שרת התעשייה של צרפת, אנשי עסקים בראשותו של טירה.

טירה מתלווה אל נשיא המדינה, מר משה קצב בביקורו הממלכתי בצרפת, ומשמש כראש המשלחת הכלכלית הכוללת את משה קרת – מנכ"ל התעשייה האוירית; יהודה זיסאפל – מנכ"ל קבוצת רד בינת; עמירם שור מקבוצת מ.ל.ל; דורון ענבר, מנכ"ל אי.סי.איי טלקום; רימון בן שאול, מנכ"ל קונרס טכנולוגיות; שלום זיידלר, מנכ"ל תה ויסוצקי; יצחק מנור – יו"ר חברת דויד לובינסקי; מאיר ארנון – מחברת וולקן; ד"ר שמואל פלדל, מנכ"ל ציקלון; דב יוסף מחברת דוורד טכנולוגיות; משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים ואבי בלשניקוב, סמנכ"ל מכון היצוא.

שרת התעשייה הצרפתית אמרה לטירה, כי ישנם מספר תחומים משותפים עם ישראל אותם ניתן לפתח ולהעמיק כמו: פיתוח פרוייקטים משותפים בביוטכנולוגיה, במסגרת התוכנית האירופאית השישית למו"פ; השתתפותן של חברות צרפתיות בפיתוח התשתיות בישראל, כמו רכבות; השתתפותן של חברות צרפתיות בפיתוח מקורות המים של ישראל ועוד.

טירה אמר לשרת התעשייה של צרפת, כי פגיעה בישראל, באמצעות הטלת מגבלות על יבוא סחורות מהשטחים שבוויכוח, גורמת לאבטלה בקרב הפלשתינאים, שכן מקור התעסוקה של הפלשתינאים תלוי מאד בהצלחה הכלכלית של ישראל.

עוד אמר נשיא התעשיינים, כי על צרפת להוביל מהלך של שינוי ביחסה הכלכלי של אירופה כלפי ישראל. טירה ציין בפני שרת התעשייה הצרפתית, כי היו גם מקרים של אפליית סחורות ישראליות בצרפת.

טירה ביקש משרת התעשייה של צרפת לגרום לכך שיתאפשר לישראל לצבור כללי מקור במזרח-אירופה ולמכור בפטור במכס באיחוד האירופי.

רימון בן שאול תאר בפני שרת התעשייה של צרפת את השיפור שחל במצבה הכלכלי של ישראל. משה קרת שוחח על שתה"פ עם צרפת בתחום התעופה. כן דברו יהודה זיסאפל, דורון ענבר.