עודד טירה מזהיר: ביטול הקרן לקידום השיווק יגרום לפגיעה בכ-600 מפעלים קטנים ובינוניים

ביטול הקרן לקידום השיווק לחו"ל יגרום לפגיעה בכ-600 מפעלים קטנים ובינוניים וחברות סטארט-אפ, ובתוך כך לסגירתם של כ-300 חברות מתחילות. כך מזהיר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים


00:00 ,27.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ביטול הקרן לקידום השיווק לחו"ל יגרום לפגיעה בכ-600 מפעלים קטנים ובינוניים וחברות סטארט-אפ, ובתוך כך לסגירתם של כ-300 חברות מתחילות. כך מזהיר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, בעקבות החלטת הממשלה אתמול לבטל את קרן השיווק. יצויין כי היום (26.3) יתקיים כנס החירום של היצואנים נגד הפגיעה ביצוא.

הכנס יתקיים בבית התעשיינים בת"א, בהשתתפות שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא; עמי אראל, יו"ר נשיאות איגוד תעשיות האלקטרוניקה; ארז ויגודמן, יו"ר הוועדה לסחר חוץ בהתאחדות התעשיינים ויותר מ-100 יצואנים.

טירה קרא לממשלה לחזור בה מהחלטה שגוייה זו ולחדש את פעילות הקרן התורמת רבות ליצוא הישראלי. ביטולה יביא לפספוס חלון הזדמנויות לחדש היצוא.

נשיא התעשיינים הזהיר כי ביטול הקרן פוגע בתשתית העתידית של תעשיית היצוא ובתעשיות ההזנק. זאת נוכח קריסת מקורות המימון בהון סיכון וצמצום האשראי המקומי. טירה ציין, כי חלקן של חברות הסטארט-אפ והיצואנים הקטנים בסיוע מכספי הקרן הולך וגדל, והגיע לכ-68% מסך הסיוע בשנת 2002.

טירה הזהיר כי קטיעת התפתחותו של המערך השיווקי בחו"ל, יעמיק עוד יותר את הידרדרות המדאיגה בהתפתחות היצוא התעשייתי של ישראל ויביא לאובדן שווקים של מיליארדי דולרים, זאת יחד עם אובדן מקורות תעסוקה.

טירה הדגיש, כי העלות למדינה בהפעלת הקרן (שעמדה עד היום בכ-120 מליוני ש"ח) נאמדת לכל היותר בכ-5 מליוני דולרים לשנה בגין התמלוגים שחוזרים למדינה. אולם תרומתה היא אלפי מקומות תעסוקה ומאות מפעלים חדשים המצטרפים כל שנה למעגל היצוא. זאת יחד מפעלים שהתבססו על השוק המקומי והחליטו לפנות לשווקים בחו"ל.

טירה ציין, כי הקרן לעידוד השיווק לחו"ל, מהווה כלי ייחודי המיועד לעידודם של היצואנים לקחת סיכונים, לשם הגדלת היצוא, זאת ע"י פיתוח המערך השיווקי הבינלאומי של ישראל. במרוצת שנות הפעלתה, תרמה הקרן לאלפי מפעלים ולפיתוחם של תשתיות השיווק לחו"ל.

טירה מזהיר, כי על רקע הנסיגה המתמשכת ביצוא הישראלי והשפל המתמשך במשק הלאומי, ביטול הקרן, יעמיק את נסיגת היצוא הישראלי ומעל ומעבר לנסיגה המתמשכת בשנתיים האחרונות.