עודד טירה: לראשונה מאז האינתיפאדה הצרפתים באים לעשות עסקים עם ישראל

עודד טירה קורא לממשלת ישראל לתת עדיפות במכרזי תשתית לחברות צרפתיות שיסכימו להקים קונסורציומים עם חברות ישראליות ויתחילו לרכוש תשומות בארץ; מעריך - יתן תעסוקה ל-20,000 עובדים חדשים ויאיץ הצמיחה


00:00 ,14.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
8 חברות ענק צרפתיות בתחום התשתיות יגיעו לישראל ב-17 במרס בראשותה של שרת התעשייה; עודד טירה קורא לממשלת ישראל לתת עדיפות במכרזי תשתית לחברות צרפתיות שיסכימו להקים קונסורציומים עם חברות ישראליות ויתחילו לרכוש תשומות בארץ; מעריך - יתן תעסוקה ל-20,000 עובדים חדשים ויאיץ הצמיחה.

לראשונה מאז האינתיפאדה, הצרפתים באים לעשות עסקים עם ישראל. 8 חברות ענק צרפתיות בתחום התשתיות יגיעו לישראל ב-17 במרס בראשותה של שרת התעשייה של צרפת, הגב' ניקול פונטיין. כך מסר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים. זאת בהמשך לפגישה שהתקיימה בחודש פברואר בפריז, עם שרת התעשייה, בעת הביקור של נשיא מדינת ישראל ונשיא התעשיינים.

הוא הוסיף, כי עם בכירי חברות הענק הצרפתיות נמנים איתיאן דה, נשיא חברת הרכבות הגדולה ביותר בצרפת – אלסטום; ג'ין אביטבול, מנהל בינלאומי של חברת גז דה פרנס - החברה הלאומית של גז בצרפת; הנרי סטארקמן, מנכ"ל חברת ואוליה ישראל; אריק ג'ובלי, מחברת סואץ אינווירומנט; ברונו פרנטי, מנהל השקעות של חברת אלקטל איספס; גי'ן מייקל קארם, מנכ"ל חברת ממסקפ.

טירה קורא לממשלת ישראל, להעניק עדיפות במכרזי תשתית לחברות צרפתיות שיסכימו להקים קונסורציומים עם חברות ישראליות ויתחילו לרכוש תשומות מתעשיות ישראליות. להערכתו יספק הדבר תעסוקה לכ-20,000 עובדים חדשים ויאיץ את הצמיחה.

כזכור, בפגישה של טירה עם שרת התעשייה בחודש שעבר בצרפת, אמרה האחרונה לנשיא התאחדות התעשיינים, כי ישנם מספר תחומים משותפים אותם ניתן להעמיק ולפתח עם ישראל, ביניהם פרוייקטים משותפים בביוטכנולוגיה במסגרת בתוכנית השישית למו"פ, פיתוח הרכבות בישראל, וכן השתתפותן של חברות צרפתיות בפיתוח מקורות המים של ישראל ועוד.

במפגש של בכירי חברות הענק ושרת התעשייה הצרפתית, שיתקיים ב-17 במרס בת"א, ישתתפו עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא; רימון בן שאול, נשיא חברת קונרס; דורון עינבר, מנכ"ל אי.סי.אי טלקום; ארז ויגודמן, מנכ"ל קבוצת שטראוס - עילית; ישראל מקוב, מנכ"ל טבע תעשיות; יצחק מנור, יו"ר חברת דוד לובינסקי; יהודה זיסאפל, מנכ"ל קבוצת רד בינת; רפאל בן עטר, מחברת נט תקשורת; גרשון גולדנברג, יו"ר חברת תעשיות לכיש; אריה שמואל, נשיא ומנכ"ל בי.איי.אי (B.A.E) רוקר מערכות; צבי אורן, מנכ"ל חברת מטר; יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים; יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא; משה נחום, ראש אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים ונציגים ממשרד התמ"ת.

בפגישה ידונו התעשיינים הישראלים עם שרת התעשייה הצרפתית ועם אנשי העסקים הצרפתיים על אפשרות לשיתוף פעולה בתחום רכש הגומלין. כן יעלו התעשיינים את נושא שיתוף ישראל בתוכנית החלל גליליהו ויבקשו את סיוע הצרפתים לכך; בין הנושאים הנוספים שיועלו - שיתוף פעולה בתחום תקשורת ואלקטרוניקה; שיתוף פעולה בביו-טכנולוגיה; הקמת פורום אנשי עסקים בשיתוף הארגונים הכלכליים בטולוז; שיתוף חברות צרפתיות בהפרטת החממות בישראל ועוד.

יצויין, כי בשנת 2003 הסתכם היצוא הישראלי הכולל לצרפת ב-681 מליוני דולרים - גידול של 5% לעומת השנה שקדמה לה. מדובר בעיקר במכונות, ציוד חשמלי, מוצרי תעשיות כימיות, פלסטיק גומי ומוצריהם, מכשירים וכלים אופטיים, טקסטיל ומזון.

היבוא של ישראל מצרפת הסתכם בשנת 2003 ב-1.2 מיליארד דולרים בדומה ל-2002. עיקר היבוא - מכונות, ציוד חשמלי, מוצרי תעשיות כימיות, כלי רכב, פלסטיק, מזון, מתכות ועוד.