עודד טירה: יש לייצר 15 מוקדי שת"פ בין ישראל לבין הפלשתינאים, דוגמת אזור התעשייה ארז

עודד טירה, בכנס הכלכלי בירדן: יש לייצר 15 מוקדי שת"פ בין ישראל לבין הפלשתינאים, דוגמת אזור התעשייה ארז -יסייע ליצירת תהליך שלום אמיתי; טוען - כל 20 הטקסים וההסכמים שנערכו בין ישראל לפלשתינאים מאז אוסלו, היו למעשה חסרי משמעות.


00:00 ,17.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עודד טירה, בכנס הכלכלי בירדן: יש לייצר 15 מוקדי שת"פ בין ישראל לבין הפלשתינאים, דוגמת אזור התעשייה ארז -יסייע ליצירת תהליך שלום אמיתי; טוען - כל 20 הטקסים וההסכמים שנערכו בין ישראל לפלשתינאים מאז אוסלו, היו למעשה חסרי משמעות.

יש לייצר 15 מוקדי שת"פ בין ישראל לבין הפלשתינאים, דוגמת אזור התעשייה ארז באזורי קו הגבול הצפוי בין שני העמים שיעסיקו כ-75 אלף פלשתינאים. כך הציע היום (17.5) עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים בפני באי הוועידה הכלכלית בירדן, "פורום דאבוס".

טירה הוסיף, כי בכל מוקד שיתוף-פעולה כזה ישתתפו הון ישראלי, עובדים פלשתינאים ושיווק משותף. בכך תמנע נדידה של חלק מקווי הייצור מישראל למזרח-הרחוק, לעשרות אלפי פלשתינאים יהיה מקום עבודה ויווצר נכס של שלום שיהיה חבל לשני הצדדים לוותר עליו.

לכן, טוען טירה, יש לשמר, לקיים ולעודד את אזור התעשייה ארז ועל שני הצדדים מוטלת האחריות לבטחונו.

נשיא התאחדות התעשיינים טוען, כי ללא יצירת מוקדי שת"פ אמיתיים וריאליים, לא תהיה משמעות לטקסי השלום ולפטפוטי השלום. טירה הוסיף, כי כל 20 הטקסים וההסכמים שנערכו בין ישראל לפלשתינאים מאז אוסלו ועד היום, היו למעשה חסרי משמעות והיום אנו נמצאים באותה משבצת בה היינו ערב אוסלו ואולי אפילו צעדנו צעד אחד לאחור.

"על מנת לייצר תהליך שלום אמיתי בינינו לבין הפלשתינאים חייבים לדחות את הטקסים וההסכמים לסוף, ולייצר תכנים של שת"פ בינינו לבין הפלשתינאים, בינינו לבין מדינות ערב, האיחוד האירופי וארה"ב".

במישור היחסים שבין ישראל לבין ארצות ערב, טוען טירה, כי יש צורך בשת"פ ברמה הכלכלית, תוך שילובן של אירופה וארה"ב במעין "תוכנית מארשל", לקידום האזור וליצירת מקומות עבודה בו.

לפי טירה, מדובר בתוכנית שתגייס כ-20 מיליארד דולרים ב-4 השנים הקרובות. זאת על מנת לייצר כ-2 מליון מקומות עבודה בשלב ראשון,

בהקמת תשתיות אזוריות (כבישים חוצה מדינות, טחנות כוח, מסלול יבשתי מקביל לתעלת סואץ וכד'). ההשקעה של המעצמות תמונף ל-80 מיליארד דולר ע"י המגזר העסקי במרחב.

נשיא התאחדות התעשיינים ציין, כי בתחילת העשור הבא, צפויים להיות באזורנו כ-11 מליון מובטלים, שינדדו בחלקם לאירופה וארה"ב ואלה שישארו יחוללו אלימות וטרור. על כן קיים צורך לבער האבטלה הזאת, כאשר, כאמור, חלק גדול מהפתרון נמצא בידי האמריקאים והאירופאים.

רק ע"י פעילות מסוג זה בשתי הרמות, הרמה הבילטרלית בינינו לבין הפלשתינאים והרמה האזורית, ניתן יהיה לייצר מוטיבציה לשלום ולבער את ביצת האלימות.

"במאה ה-19 המסחר בא לאחר שאוחדו הדגלים, היום, הדגלים יאוחדו לאחר שהכלכלה תיצור תנאים חברתיים-כלכליים שיאפשרו את איחודם", אמר טירה.