עודד טירה: התעשייה וארה"ב לא יהיו "הכספומט" שיממן את חריגות שכר הבכירים

התעשייה וארה"ב לא יהיו "הכספומט" שיממן בכספי הארנונה והביטחונות את חריגות שכר הבכירים. זה לא מוסרי. כך טוען עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, בעקבות דו"ח הממונה על השכר באוצר על חריגות שכר ברשויות המקומיות, במונופולי


00:00 ,12.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
התעשייה וארה"ב לא יהיו "הכספומט" שיממן בכספי הארנונה והביטחונות את חריגות שכר הבכירים. זה לא מוסרי. כך טוען עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, בעקבות דו"ח הממונה על השכר באוצר על חריגות שכר ברשויות המקומיות, במונופולים ובגופים הנסמכים על תקציב המדינה.

טירה סבור, כי אם ישראל מבקשת ערבויות מארה"ב, מן הדין שהמגזרים הללו יתייעלו כמו כולנו.

בעקבות כך, בעקבות חוסר שביעות רצון המפעלים מהשרותים הניתנים להם ע"י הרשויות המקומיות ובעקבות המצב הרעוע של המשק, דורש נשיא התאחדות התעשיינים להקפיא את העלאת תעריפי הארנונה לשנת 2003 ובשנים שלאחר מכן, עד להתאמתם לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן בשנים האחרונות.

יצויין כי מאז שנת 96' עלו תעריפי הארנונה באופן מצטבר בכ- 50% , (כולל העלאות אופציונאליות), בעוד ששיעור מדד המחירים לצרכן עלה בכ- 30% בלבד. (מדובר למעשה בתוספת עלות ראלית של כ- 20% מעבר לעליית המדד, לעומת העלות לפני 6 שנים.

לטענת נשיא התאחדות התעשיינים, באם יועלו תעריפי הארנונה לפי בקשת מרכז השלטון המקומי, הרי שמפעלי התעשייה ידרשו לשלם תוספת תשלום שנתית של כ- 91 מליון ש"ח. זאת מעבר לתשלום של כ- 1.3 מיליארד ש"ח של המגזר התעשייתי בגין חיובי הארנונה בשנת 2002.

טירה טוען כי המגזר העסקי נפגע קשות בשנה האחרונה בעקבות המיתון המתמשך במשק והירידה החדה במחזורים ובתפוקות. על כל אלה התווספו בשנה האחרונה עליות משמעותיות של עשרות אחוזים במחירי התשומות התעשייתיות, כגון עליית מחירי המים, החשמל, הדלקים ועליה בעלות העבודה, בשל ביטול שיפוי המעסיקים.

המגזר העסקי, טוען נשיא התאחדות התעשיינים, אינו יכול לספוג העלאות נוספות והן תבאנה בסופו של דבר לקריסת המגזר ולפיטורים גדולים יותר בהרבה מאלה שבוצעו בשנה האחרונה.

כזכור, בתיקון לחוק ההסדרים במשק המדינה מתחילת 98' הוחלט על קביעת שיעור עדכון הארנונה בהתאם לשיעור שינוי מדד המחירים פחות מקדם התייעלות. טירה טוען כי, החלטה זו טרם יושמה ואין כל הצדקה להמשיך ולדחותה משנה לשנה. לדעת נשיא התעשיינים, הקפאת תעריפי הארנונה תהיה כמעין מקדם התייעלות לרשויות המקומיות.

עוד קורא נשיא התאחדות התעשיינים לממשלה לשנות את החוק כך שהרשויות המקומיות תהיינה רשאיות להקנות פטורים או הנחות לעסקים הכורעים תחת הנטל, דבר שהרשויות מנועות מלעשות כיום גם במצבים בהם הן מבינות שהדבר הכרחי להישרדות העסקים.