עודד טירה: הוקם צוות משותף להתאחדות התעשיינים ולחברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ

המטרה: לקדם השימוש של תוכניות הביטוח החדשות בתעשייה ובקרב היצואנים הקטנים ולסייע להם להשיג חבילות מימון אטרקטיביות; להמליץ על שינויים בביטוח על סמך הנסיון הנצבר; טירה מעריך: השימוש בתוכניות הביטוח החדשות, עשוי להביא לתוספת יצוא של כ-1 מיליארד דולרים בשנה


00:00 ,20.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

המטרה: לקדם השימוש של תוכניות הביטוח החדשות בתעשייה ובקרב היצואנים הקטנים ולסייע להם להשיג חבילות מימון אטרקטיביות; להמליץ על שינויים בביטוח על סמך הנסיון הנצבר; טירה מעריך: השימוש בתוכניות הביטוח החדשות, עשוי להביא לתוספת יצוא של כ-1 מיליארד דולרים בשנה.
 
התאחדות התעשיינים והחברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC), הקימו צוות משותף שיפעל לקדם את השימוש של תוכניות ביטוח חדשניות לסיכוני סחר חוץ בתעשייה וגם בקרב יצואנים קטנים, לסייע למפעלים להשיג חבילות מימון אטרקטיביות וכן להמליץ על שינויים בביטוח על בסיס הנסיון הנצבר. כך מסר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, בעקבות פגישה עם יו"ר החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ, דוד בלומברג.
 
בצוות המשותף חברים מטעם התאחדות התעשיינים נציג חברת אלביט; נציג חברת אורמת; נציג חברת לכיש; נציג התעשייה הקיבוצית; מנכ"ל החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ, אורי ברנשטיין; סמנכ"ל חברת איפטריק. מרכז הצוות המשותף הינו משה נחום – ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.
 
טירה מעריך, כי השימוש בתוכניות הביטוח החדשות של חברת "איפטריק" עשוי להביא לתוספת יצוא של כ-1 מיליארד דולר בשנה.
 
בפגישה נכחו גם יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים ונציגי החברות – אלביט, אורמת, לכיש ותדיראן. בפגישה הוצגו השינויים החשובים שערכה החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ לגבי ביטוח מסחרי ופוליטי של עסקאות סחר חוץ כגון:
- הרחבת הכיסוי הביטוחי עד כדי 90%, במקרים שבהם רמת הסיכון היא סבירה.
 
- הרחבת הביטוח הניתן ע"י חברת איפטריק למדינות רבות נוספות, כמו מדינות מזרח אסיה, מזרח אירופה ואחרות.
 
- ביטוח עסקאות בחו"ל של חברות ישראליות ואמריקאיות במדינות שלישיות. זאת באמצעות שיתוף הפעולה בין החברה לבין "אקזים בנק" האמריקאי, גם כאשר מרכיב המימון של העסקה הוא יותר מ-60% לטובת חברה ישראלית.
 
- ישנה כוונה להרחיב את שיתוף הפעולה בין חברות איפטריק לבין חברות ביטוח אחרות ובנקים אחרים ברחבי העולם.
 
- הביטוח הניתן ע"י חברת איפטריק הינו שווה ערך לערבות המדינה. דבר המקל בצורה משמעותית על חברות ישראליות ומוזיל להן את עלויות העסקה.
 
- ניתן ביטוח סיכוני סחר חוץ גם על הפרמיה.
 
- התוכניות החדשות תתואמנה לצרכים המיוחדים של היצואנים ולא תהיינה תוכניות כוללניות כפי שהיה נהוג בעבר.