עודד טירה בתגובה לקריאת מועצת יש"ע לחרם צרכנים על תנובה: אין לערבב פוליטיקה ועסקים

עודד טירה: החרם על תנובה יהווה איתות חיובי לאירופה להחרים מטעמים פוליטיים סחורות שמקורן מעבר לקו הירוק; טירה טוען: דעתו של מנכ"ל תנובה אינה משקפת בהכרח את עמדת אלפי עובדי החברה שעלולים להינזק מהחרם; קורא להפסיק לאלתר חרם הצרכנים


00:00 ,25.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עודד טירה: החרם על תנובה יהווה איתות חיובי לאירופה להחרים מטעמים פוליטיים סחורות שמקורן מעבר לקו הירוק; טירה טוען: דעתו של מנכ"ל תנובה אינה משקפת בהכרח את עמדת אלפי עובדי החברה שעלולים להינזק מהחרם; קורא להפסיק לאלתר חרם הצרכנים.

אין לערבב פוליטיקה ועסקים. כך טוען עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים במכתבו לראשי מועצת יש"ע ובתגובה להחלטת מועצת יש"ע להטיל חרם צרכנים על תנובה.

טירה מזהיר כי החרם על תנובה יהווה איתות חיובי לאירופה להחרים מטעמים פוליטיים סחורות ישראליות שמקורן מעבר לקו הירוק. הוא מדגיש, כי כשם שישראל מתנגדת ונלחמת בעמדת אירופה המנסה לערבב כלכלה ופוליטיקה, אל לה למועצת יש"ע ללכת באותה הדרך.

יצויין כי משרד התמ"ת פתר רק לאחרונה את בעיית היצוא מהשטחים בכל הקשור למכסים על סחורות, מתוך כוונה לפצות בעתיד את המפעלים המייצאים מעבר לקו הירוק.

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי ההתבטאות של מנכ"ל תנובה אינה מבטאת בהכרח את עמדת עובדי החברה, אשר כתוצאה מהחרם עלולים אלפים מהם להינזק. בעסקים, להבדיל מפוליטיקה, המנהל הוא איש פרטי ודעותיו המושמעות הן שלו ועל דעתו בלבד.

טירה קורא לראשי מועצת יש"ע לבטל לאלתר את החרם על תנובה. לטענתו, אם יש להם וויכוח עם מנהל כזה או אחר, עליהם לנהל אותו במימד האישי, שכן להבדיל מהפוליטיקה - בארגונים עסקיים המנהל הוא איש פרטי ולא אישיות ציבורית.

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר כי כשמתחילה מדיניות של חרמות אין לכך סוף והתוצאה עלולה להיות הגברת הקוטביות בעם. לטענתו, יש לשאוף לאחדות תוך וויכוח פנימי לגיטימי.

טירה הודיע כי יכנס את איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים לדיון דחוף על מנת לשקול את המשך הצעדים.