סקר משרד התמ"ת: קניית מוצר כחול-לבן תורמת לשיפור הכלכלה ולצמצום האבטלה

ממצאי הסקר מעידים שהצרכן הישראלי מחפש איכות ויעדיף לקנות מוצר ישראלי אם איכותו ומחירו זהים למוצר תוצרת חו"ל


00:00 ,24.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות מגמה המצביעה על עלייה בתחושת הציבור לגבי יוקרם של מוצרים ישראלים, 86% מהמשיבים מעדיפים לרכוש מוצר ישראלי בהינתן איכות ומחיר זהים למוצר תוצרת חו"ל. כך עולה מסקר שנערך עבור משרד התמ"ת.

עוד עולה מהסקר ש-37% מהנשאלים יסכימו לשלם עד 10% יותר עבור מוצר ישראלי בהינתן איכות זהה למוצר זר.

הסקר נערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה. מממצאיו עולה שרוב הציבור מאמין שקניית מוצרי כחול-לבן תורמת לנו כאזרחים, תורמת לצמצום האבטלה במשק, לשיפור הכלכלה,לצמצום התלות של מדינת ישראל בעולם ולהרגשת גאווה לאומית.

שר התמ"ת שלום שמחון: "נתוני הסקר מעודדים, לנוכח הסולידאריות שמגלים ישראלים עם תוצרת הארץ. אנו רואים שיפור בכל הנוגע למודעות לחשיבות צריכת הכחול-לבן, המהווה תרומה לכלכלה, לחברה ולמצב התעסוקה בישראל".

ל

רוב הנשאלים ציינו שתכונת האיכות היא החשובה ביותר בשיקולי הקניות. עם זאת, הם יעדיפו מוצרים כחול-לבן, בהנחה ואיכותם ומחיריהם זהים למוצרים תוצרת חוץ.

עוד ציינו הנשאלים (קרוב למחצית מהם) שעצם היות המוצר כחול-לבן, מהווה עבורם את אחד השיקולים לבחירתו. עם זאת, בעיני כמחצית מהציבור, נתפסים מוצרי כחול-לבן כיותר יקרים בהשוואה למוצרים המיוצרים בחו"ל.

הסקר בוצע כחלק מחידוש פעילות מטה כחול-לבן במשרד התמ"ת והיערכותו להגברת מודעות הצרכנים באשר לחשיבות צריכת מוצרי כחול-לבן. בסקר השתתפו 1,200 משיבים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה.

ינון אלרועי, משנה למנכ"ל וראש מטה כחול לבן במשרד התמ"ת, הוסיף כי לצד החשיבות שמייחס הצרכן לרכישת המוצר הישראלי, ניכר שהציבור הפנים גם את עקרונות הצרכנות הנבונה ולוקח בחשבון ובכובד ראש הבדלים במחיר: "עובדה זו מחייבת את המטה לפעול, ביתר שאת, גם מול תעשיינים, יצרנים, רשתות השיווק וכל גורם שיש לו השפעה באיזון בין יוקר ייצור המוצר לבין מחירו לצרכן".

הוא הוסיף שכל הסבה של מיליארד שקל מייבוא לייצור מקומי מייצרת תוספת של 2,750 מקומות עבודה".

יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר: "נתוני הסקר מוכיחים שוב את החיבור החשוב בין התעשייה הישראלית לציבור. התעשייה הישראלית כוללת אלפי מפעלים, גדולים וקטנים, ומעסיקה מאות אלפי אזרחים. בתקופה זאת של אי ודאות כלכלית במרבית שווקי העולם המערבי, עומדת התעשייה במאבק קשה מול שווקי ייצוא המתכווצים כתוצאה ממצוקה כלכלית. לכן תמיכת הציבור בישראל חשובה להמשך קיום ושגשוג התעשייה מבית. כחול-לבן זו לא רק ציונות, אלא זו גם איכות ומצוינות".