סקר התעשיינים: 15% ממשקי הבית רכשו בשנה האחרונה מזרן

על פי הסקר כי 41% מהרוכשים רכשו מזרן קפיצי, 23% רכשו מזרן אורטופדי, 17% רכשו מזרן (גומי) לטקס ו-3% רכשו מזרן ספוג. 42% קנו מזרן בחנות הראשונה בה ביקרו


00:00 ,26.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הסקר כי 41% מהרוכשים רכשו מזרן קפיצי, 23% רכשו מזרן אורטופדי, 17% רכשו מזרן (גומי) לטקס ו-3% רכשו מזרן ספוג. 42% קנו מזרן בחנות הראשונה בה ביקרו
 
15% ממשקי הבית רכשו בשנה האחרונה מזרן. ההוצאה הממוצעת על רכישת מזרן - 2,450 שקל. כך מסר מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנהל איגוד הרהיטים, בהסתמכו על סקר בנושא דפוסי רכישת מזרנים.
 
הסקר נערך לאחרונה על ידי איגוד יצרני הריהוט בהתאחדות התעשיינים, באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה בקרב 1,000 משקי בית שמהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת.
 
בר-אל מציין כי 41% מהרוכשים רכשו מזרן קפיצי, 23% רכשו מזרן אורטופדי, 17% רכשו מזרן (גומי) לטקס ו-3% רכשו מזרן ספוג.
 
עוד עולה מהסקר של איגוד הריהוט בהתאחדות התעשיינים, כי 66% שילמו עבור מזרן 3,000 שקל - מתוכם - 15% רכשו מזרן בסכום הנמוך מ-1,000 שקל; 9% קנו מזרן בסכום הנע בין 3,001 שקל ל-4,000 שקל; 7% קנו מזרן בסכום הנע בין 4,001 ל-5,000 שקל, ו-3% בלבד קנו בשנה האחרונה מזרן בסכום שהינו יותר מ-6,000 שקל.
 
בר-אל מציין כי הפרמטר החשוב ביותר ללקוח בעת רכישת מזרן הוא הנוחות - 52% ציינו זאת בסקר; לאחר מכן הבריאות - 33% ציינו זאת; והמחיר - 8% מהלקוחות ציינו זאת.  3% בלבד מהלקוחות ציינו כי הפרמטר החשוב ביותר עבורם הוא האחריות. מהסקר מתברר עוד כי 42% מהרוכשים קנו מזרן בחנות הראשונה בה ביקרו.
 
כן מתברר כי בסמוך למועד הקנייה מבקרים הרוכשים ב-2.9 נקודות מכירה בממוצע - זאת בנוסף לחנות בה רכשו (יצוין כי מהסקר עולה כי יש המבקרים אף ב-8 חנויות או יותר). עוד עולה מהסקר של איגוד יצרני הריהוט בהתאחדות התעשיינים, כי 47% שמעו על החנות בה רכשו את המזרן דרך המלצות של חברים או משפחה, ו-14% רכשו המזרן בחנות אקראית.