סקר התאחדות התעשיינים: תשלומי הארנונה עולים ורמת השירותים יורדת

בכ-50% מהרשויות המקומיות שנבדקו, חלה בשנה האחרונה הרעה ברמת השירותים למפעלי התעשייה; ירידה ברמת שביעות הרצון הכללית של המפעלים מרמת השירותים של הרשויות המקומיות, מ-2.7 ל-2.5 (בסולם 1 - 5)


00:00 ,08.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בכ-50% מהרשויות המקומיות שנבדקו, חלה בשנה האחרונה הרעה ברמת השירותים למפעלי התעשייה; ירידה ברמת שביעות הרצון הכללית של המפעלים מרמת השירותים של הרשויות המקומיות, מ-2.7 ל-2.5 (בסולם 1 - 5); בת-ים ובני ברק - עדיין הרשויות הגרועות ביותר לתעשייה; קיסריה וחולון - הטובות ביותר; בשנת 2004 שילמה התעשייה כ-1.5 מיליארד שקל עבור ארנונה.
 
נמשך האבסורד - תשלומי הארנונה עולים ורמת השירותים יורדת. בשנה האחרונה חלה ירידה ברמת שביעות הרצון הכללית של המפעלים מרמת השירותים שנותנות הרשויות המקומיות לאזורי התעשייה השונים ברחבי הארץ, מ-2.7 ל-2.5 בסולם 1 (= גרוע) עד 5 (= מצויין). כאשר קיסריה וחולון הן המצטיינות ובת-ים ובני ברק הגרועות ביותר. כך עולה מסקר של המחלקה לכלכלת תעשייה ועסקים בהתאחדות התעשיינים בראשותו של ניר קנטור. הסקר שנערך לאחרונה בקרב כ-220 מפעלים בכל רחבי הארץ בחן את מדד שביעות רצון המפעלים מרמת השירותים באזורי התעשייה.
 
קנטור מציין, כי הסקר משקף את המצב האבסורדי לפיו מחד, התעשייה נדרשת לשלם תשלומי ארנונה הולכים וגדלים (עליה של כ-18% מעבר לשיעור המדד ב-8 השנים האחרונות), ומאידך שביעות הרצון של מפעלי התעשייה מהשרותים הנותנים ע"י הרשויות המקומיות במרבית אזורי התעשייה הולכת ופוחתת.
 
עוד עולה מסקר התאחדות התעשיינים, כי 73% ממפעלי התעשייה אינם שבעי רצון מרמת השרותים הנותנים להם ע"י הרשויות המקומיות.
 
קנטור מציין, כי מניתוח הסקר מתברר כי בכ-50% מהרשויות שנבדקו חלה בשנה האחרונה הרעה ברמת השירותים למפעלי התעשייה בינהן רמת חובב, נצרת עילית, יבנה, ירושלים, כרמיאל, פתח תקווה ועוד. 3 רשויות בלבד שפרו את רמת השירותים – חולון, אשדוד וראשל"צ; בחיפה ובבית שמש לא חל שיפור ברמת השירותים שנותרו נמוכים. קיסריה כאמור, היתה ונשארה הרשות המצטיינת ברמת שירותיה לתעשייה.
 
קנטור מציין, כי מהסקר של התאחדות התעשיינים שנערך ע"פ סולם של 1 (=גרוע) עד 5 (=מצויין), מתברר כי בשנה האחרונה חלה ירידה ברמת שביעות רצון המפעלים מפינוי האשפה ע"י הרשויות המקומיות באזורי התעשייה, מ-2.7 אשתקד ל-2.6 כיום. חולון וקיסריה הן הרשויות המצטיינות בתחום זה ואילו פתח תקווה, כרמיאל ועמק יזרעאל – הגרועות ביותר.
 
מהסקר מתברר כי רמת האבטחה היתה ונותרה נמוכה, והציון הממוצע שקיבלו אזורי התעשייה הינו 1.9, (לעומת 1.8 מבדיקת שביעות רצון המפעלים – מרמת האבטחה באזורי התעשייה אשתקד), קיסריה ונצרת עילית הן הרשויות המצטיינות בתחום זה ואילו בני ברק ובית שמש – הגרועות ביותר.
 
כן ירדה רמת שביעות רצון המפעלים מחזות אזור תעשייה שבטיפולן של הרשויות המקומיות, מ-2.8 בסקר הקודם שנערך לפני שנה, ל-2.3 בסקר הנוכחי. קיסריה ורמת חובב הן הרשויות המצטיינות בתחום זה, שדרות ובת-ים – הגרועות ביותר.
 
קנטור מדגיש, כי מהסקר מתברר כי בשנה האחרונה חלה ירידה גם בשביעות רצון המפעלים מתשתית הכבישים הקיימת באזורי התעשייה ברשויות המקומיות. מ-3.1 אשתקד ל-2.6 כיום. בשנה האחרונה חלה ירידה גם בשביעות רצון המפעלים מהתחבורה הציבורית והנגישות ברכב לאזורי התעשייה השונים ברשויות המקומיות. מ-2.6 אשתקד ל-2.4 השנה. כן חלה בשנה האחרונה ירידה קלה בשביעות רצון המפעלים מהחניה באזורי התעשייה. מ-2.9 אשתקד, ל-2.8 השנה. מהסקר של התאחדות התעשיינים עולה עוד כי רמת שביעות רצון המפעלים מהשירותים העסקיים הנלווים הניתנים ע"י הרשויות המקומיות, הגיעה השנה ל-2.4, בהשוואה ל-2.3 אשתקד – ציון נמוך לכל הדעות.
 
יצויין, כי בשנת 2004 שלמה התעשייה כ-1.5 מיליארד שקל עבור ארנונה.
 
קנטור מדגיש, כי המגזר העסקי בכלל ומפעלי התעשייה בפרט, הינם מקור התעסוקה העיקרי של כלל תושבי הרשות. יצירת תנאים אופטימליים לפעילות המגזר העסקי, תביא בהכרח להגדלת שיעור התעסוקה באותה רשות ובהתאם לכך, לשיפור מצב הרשות מבחינה סוציו-אקונומית. לפיכך, טוען קנטור, כי על הרשויות המקומיות לעשות כל שביכולתן על מנת לעודד את המגזר העסקי ולשפר את רמת השרותים הניתנים לו.