36% מהצרכנים יישארו נאמנים למותג ויחפשו אותו גם בחנות אחרת - גידול של 5%; ל-51% מהציבור חשוב שם חברת המזון או שם המותג, בבואם לקנות מוצר מזון חדש
מרבית הצרכנים הישראלים אינם אוהבים להחליף יצרנים וחברות מזון, זאת למרות ירידה מסוימת בשיעור הנאמנות למוצרי מזון שונים. כך עולה מסקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים בקרב כ-600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, אשר מסר על כך, ציין כי 78% ממשקי הבית רוכשים קפה ותה באופן קבוע מאותן חברות - (זאת לעומת 87% לפני 3 שנים); 72% מהצרכנים רוכשים מוצרי חלב וגבינות באופן קבוע מאותם יצרנים (לעומת 69% לפני 3 שנים); 68% - רוכשים משקאות קלים מאותן חברות (לעומת 73% לפני 3 שנים); 68% רוכשים מרקים מאותן חברות (לעומת 76% לפני 3 שנים); 65% רוכשים שמן רגיל מאותן חברות (לעומת 62% לפני 3 שנים); 65% רוכשים ירקות קפואים מאותן חברות, (לעומת 67% לפני 3 שנים); 64% רוכשים סוגי פסטות מאותן חברות, (לעומת 63% לפני 3 שנים); 60% מהצרכנים רוכשים מוצרי בשר מעובד מאותן חברות (לעומת 57% לפני 3 שנים); 59% רוכשים נקניקים ופסטרמות מאותן חברות (לעומת 52% לפני 3 שנים); 58% רוכשים בירה מאותם יצרנים (לעומת 69% לפני 3 שנים); 55% רוכשים מזון לתינוקות מאותן חברות (לעומת 79% לפני 3 שנים); 54% רוכשים חטיפים מאותן חברות, (לעומת 64% לפני 3 שנים).
51% רוכשים דגים מעובדים מאותן חברות (לעומת 50% לפני 3 שנים); 51% רוכשים סלטים מוכנים מאותן חברות, (לעומת 64% לפני 3 שנים); 50% רוכשים ביסקוויטים ועוגיות מאותן חברות (לעומת 45% לפני 3 שנים); 49% רוכשים שימורי פירות וירקות מאותן חברות (לעומת 58% לפני 3 שנים); 49% רוכשים שמן זית מאותן חברות (לעומת 65% לפני 3 שנים); 49% רוכשים גלידות ושלגונים מאותן חברות (לעומת 50% לפני 3 שנים); 49% רוכשים משקאות חריפים (ללא יין) מאותן חברות (לעומת 57% לפני 3 שנים); 41% רוכשים יין מאותן חברות (לעומת 58% לפני 3 שנים); 40% מהצרכנים רוכשים דברי מתיקה באופן קבוע מאותן חברות (לעומת 62% לפני 3 שנים).
קרינגל מציין כי מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים שנעשה באמצעות גיאוקרטוגרפיה מתברר עוד כי חלה עלייה בנאמנות למותגי מזון - 36% מהצרכנים יישארו נאמנים למותג ויחפשו אותו בחנות אחרת, זאת במידה ולא מצאו את המותג שחיפשו. (מדובר בגידול של 5% לעומת הסקר שבוצע לפני 3 שנים); עוד עולה מהסקר כי 15% יוותרו על קניית המוצר, במידה ולא מצאו את המותג שחיפשו בחנות שבה נוהגים הצרכנים לערוך את קניות המזון שלהם; 45% מהצרכנים יעדיפו לקנות מותג של חברה אחרת באותה חנות.
יו"ר ועדת השיווק בהתאחדות התעשיינים הוסיף כי ל-51% מהציבור חשוב שם חברת המזון או שם המותג בבואם לקנות מוצרי מזון חדשים; ל-11% המותג חשוב פחות, ו-36% מהציבור אינו מייחס לשם המותג כל חשיבות.
סקר התאחדות התעשיינים: הצרכן הישראלי מגלה נאמנות גבוהה לחברות מזון ולמותגים
36% מהצרכנים יישארו נאמנים למותג ויחפשו אותו גם בחנות אחרת - גידול של 5%; ל-51% מהציבור חשוב שם חברת המזון או שם המותג, בבואם לקנות מוצר מזון חדש
00:00 ,16.07.2006
עשוי לעניין אותך
ההסלמה הבטחונית: התאחדות התעשיינים הקימה מטה חירום בצפון
התאחדות התעשיינים: יש לתת מענקים מוגדלים למפעלים באזור עוטף עזה
התאחדות התעשיינים: גידול ריאלי של 1.3% בשכר הממוצע בתעשייה ברבע הראשון של 2006
הוקם מיזם למתכות קלות לישראל
ברוש: הנגב הוא האזור המקופח ביותר במדינה
שגריר קוריאה בישראל: ניתן להכפיל ואף לשלש את הסחר בין שתי המדינות