סקר השכר בתעשייה: 93% מהמפעלים מעניקים רכב חברה להנהלת הביניים

50% מהמפעלים עורכים בדיקות רפואיות תקופתיות לפחות לחלק מהעובדים; 11% מעניקים ביטוח טיפול שיניים; 11% מעניקים ביטוח רפואי משלים; 52% מהמפעלים מספקים טלפון נייד לעובדים


00:00 ,06.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

50% מהמפעלים עורכים בדיקות רפואיות תקופתיות לפחות לחלק מהעובדים; 11% מעניקים ביטוח טיפול שיניים; 11% מעניקים ביטוח רפואי משלים; 52% מהמפעלים מספקים טלפון נייד לעובדים
 
50% מהמפעלים עורכים בדיקות רפואיות תקופתיות לפחות לחלק מן העובדים, 11% מעניקים ביטוח טיפול שיניים לפחות לחלק מהעובדים, ו-11% מעניק ביטוח רפואי משלים. כך עולה מסקר השכר בתעשייה לשנת 2007, שנערך ע"י חברת פילת המתמחה בתחום תגמול ותמרוץ עובדים, בשיתוף התאחדות התעשיינים - דפנה אבירם-ניצן, מנהלת המחלקה למחקר כלכלי ואסטרטגיה בהתאחדות התעשיינים.
 
מהסקר עולה עוד, כי ב-45% מהמפעלים שהשתתפו בסקר, מופעלות תוכניות תמרוץ מבוססות ביצועים. התמריץ משולם לרוב מדי חודש ולעיתים בתדירות דו חודשית או מדי רבעון. מבין המפעלים המפעילים תמריץ - 85% מפעילים תמרוץ לאנשי מכירות, 23% מפעילים תוכניות תמרוץ לעובדי יצור ו-23% לעובדי הפצה.
 
מהסקר של חברת פילת בשיתוף התאחדות התעשיינים עולה כי ב-62% מהמפעלים שהשתתפו בסקר, נהוגה מדיניות של תשלום אחזקת רכב לפחות לחלק מן העובדים. מתוכם - ב-18% נהוג תשלום בתעריף אחיד לכל העובדים, ב-47% משלמים בהתאם למרחק הנסיעה של העובד וב-35% משלמים בהתאם לרמת הבכירות של העובד, (יצוין כי חלק מן המפעלים משלבים מספר קריטריונים).
 
כן מתברר, כי כל המפעלים שהשתתפו בסקר מעניקים רכב חברה להנהלה הבכירה, 93% מהמפעלים מעניקים רכב חברה להנהלת הביניים, 50% מעניקים רכב חברה לעובדים מקצועיים ו-96% מן המפעלים מעניקים רכב חברה לאנשי המכירות.
 
מנהלת המחלקה לסטטיסטיקה בהתאחדות התעשיינים מדגישה כי 43% מהמפעלים מעניקים החזר מלא בגין נסיעה בכביש 6, 27% מעניקים החזר נסיעה בכביש 6 בגין נסיעה בתפקיד בלבד, 10% מעניקים החזר חלקי, 10% לא מעניקים כלל החזר נסיעה בכביש 6, 10% מפעילים מדיניות שונה בהתאם לסוג התפקיד או הרמה ההיררכית של העובד.
 
אבירם-ניצן מציינת, כי בהתייחס לרפורמה המתוכננת בנושא הרכב הצמוד טענו 33% מן המפעלים שהשתתפו בסקר כי כל תוספת העלות תמומן על ידי העובד. 13% השיבו שהמפעל יממן חלק מתוספת העלות, 8% השיבו כי המפעל יממן באופן דיפרנציאלי את תוספת העלות לבעלי תפקידים שונים, 46% ציינו כי טרם קבעו מדיניות בנושא.
 
38% מהמפעלים שהשתתפו בסקר פילת בשיתוף התאחדות התעשיינים, מספקים הסעה מאורגנת למקום העבודה ו-34% מספקים הסעה מאורגנת חלקית למקום העבודה.
 
אבירם-ניצן מציינת, כי 21% מהמפעלים שהשתתפו בסקר ציינו כי תנאי השכר בארגון כוללים משכורת 13.
 
כן מתברר, כי 89% מן המפעלים בסקר משתתפים בעלות הארוחות הניתנות לעובדים כאשר הסבסוד הממוצע עומד על כ-77%. מחיר ארוחה ממוצעת עומד על 23 שקלים.
 
כן עולה מהסקר כי ב-29% מן המפעלים שהשתתפו בסקר קיים תקציב "איכות חיים" לעובדי החברה כתוספת לתקציב הרגיל. תקציב זה מיועד לפעילויות שונות כגון סל תרבות, ארוחות חברתיות, טיולים, מסיבות, פעילויות כושר וספורט, סופי שבוע, מתנות ועוד.
 
ב-91% מן המפעלים מוגדר תקציב "רווחה" לעובדי החברה. תקציב הרווחה הממוצע לעובד הינו כ-3,750 שקל לעובד בשנה.
 
בין ההטבות הנוספות הניתנות לעובדים ניתן למנות ביגוד, השתתפות במימון קייטנות ומעונות יום , הלוואות, מתנות לאירועים משפחתיים, ימי כיף, מכירת מוצרי החברה בהנחה ועוד.
 
כן מתברר מהסקר כי כל המפעלים מספקים להנהלה הבכירה ולאנשי המכירות טלפון נייד, 97% מספקים טלפון נייד להנהלת הביניים ו-52% מספקים טלפון נייד לעובדים מקצועיים.