סקר השכר בתעשייה: 61% מהמפעלים הוציאו העובדים לחופשה מרוכזת

עוד עולה מהסקר כי 88% מהחברות התעשייתיות ימשיכו לשאת בהוצאות הרכב של עובדיהם, למרות הרפורמה בשווי שימוש הרכב. 38% מהחברות מעניקים ביטוח בריאות


00:00 ,07.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

עוד עולה מהסקר כי 88% מהחברות התעשייתיות ימשיכו לשאת בהוצאות הרכב של עובדיהם, למרות הרפורמה בשווי שימוש הרכב. 38% מהחברות מעניקים ביטוח בריאות
 
88% מהחברות התעשייתיות ימשיכו לשאת בהוצאות הרכב של עובדיהם כפי שנהוג כיום, למרות הרפורמה בשווי שימוש הרכב; 61% הוציאו את עובדיהם לחופשה מרוכזת; ב-75% מהמפעלים השכר אינו צמוד למדד. כך עולה מסקר השכר בתעשייה לשנת 2009, שנערך על ידי חברת פילת בשיתוף התאחדות התעשיינים, אגף כלכלה.
 
מהסקר עולה עוד כי 8% מהחברות התעשייתיות יעברו לרכבים קטנים יותר בעקבות הרפורמה במיסוי הרכב. רק 4% יקטינו את גילום הרכבים בעקבות הרפורמה.
 
ממצאי הסקר מעידים כי התעשייה הינה מקום שכדאי לעבוד בו: 63% מהמפעלים נותנים הנחה על מוצרי/שירותי החברה. 50% מעניקים הלוואות לעובדים, 13% מעניקים ביטוח רפואת שיניים לעובדיהם, 38% מעניקים ביטוח בריאות לעובדיהם, 75% מהמפעלים משלמים הוצאות טלפון נייד לחלק מעובדיהם, 33% מהמפעלים מעניקים בדיקות רפואיות חינם לעובדיהם, 70% מקיימים תוכניות הכשרה פנימיות או חיצוניות לכלל העובדים, 71% מעניקים ביגוד לעובדיהם, בעיקר לדרג עובדי הביניים וייצור.
 
יצוין כי סקר השכר המשותף לפילת ולהתאחדות התעשיינים הינו ייחודי למגזר התעשייה, הכולל פירוט נרחב של רמות שכר ותשלומים נלווים ללמעלה מ-250 תפקידים שונים. על פי הסקר, שכרו החודשי הממוצע של מנהל חשבונות זוטר עמד על כ-6,000 שקל בשנת 2009 בעוד שעלות המעביד לתפקיד זה עמדה על כ-8,200 שקל בחודש.
 
עוד עולה מהסקר כי שכרו החודשי הממוצע של מהנדס תעשייה וניהול בכיר עמד על כ-16,400 שקל לחודש ואילו שכרו של מהנדס מתחיל עמד על 11,840 שקל לחודש.
 
עוד יצוין כי לאור ניצני ההתאוששות הכלכלית, נדרשות חברות התעשייה למצוא את האיזון שבין שימור עובדים מחד וחיסכון בעלויות מאידך, תוך בחינה זהירה של מערך השכר וההעסקה בארגון. לכן, מהווה סקר השכר בתעשייה, כלי אפקטיבי וממוקד לניהול מושכל של מדיניות השכר והתגמולים בארגון, המאפשר לבחון את מדיניות ההטבות ורמות השכר הנהוגות בתעשייה בימים אלו, שלאחר מאמצי ההתייעלות ותהליכי ההתאמה למציאות הכלכלית שביצעו החברות בשנה החולפת.
 
עוד מתברר מהסקר כי 75% מהמפעלים מעניקים לעובדים ארוחת צהרים בחדר האוכל של החברה; ממוצע העלות היומית למעביד בגין ארוחות הינו 20 שקלים לעובד. ב-42% מהארגונים העובד משלם מס שולי וסכום יומי קבוע בגין הארוחה, ורק ב- 11% מהמפעלים הארוחה מסובסדת במלואה על ידי המעביד; ב- 21% מהמפעלים העובד משלם מס שולי בלבד בגין הארוחה.
 
באשר לגילום ההטבות עולה מהסקר כי רוב המפעלים שהשתתפו בסקר אינם מגלמים את שווי ההטבות לעובדיהם:  רק 25% מהמפעלים מגלמים לעובדים ארוחות באתר החברה; 29% - מגלמים לעובדים רכב, 13% - מגלמים לעובדים טלפון נייד ו-38% מהמפעלים מגלמים לעובדים שי לחגים.