לראשונה מזה 4 שנים הצרכן הישראלי מעדיף מבצע "קנה וקבל" על פני "שני מוצרים במחיר אחד"
לכמחצית מהציבור (51%), חשוב/ חשוב מאוד שם החברה או שם המותג בבואו לקנות מוצרי חדשים, זאת בדומה לנתונים לפני כ-3 שנים (אוגוסט 2003, הפעם האחרונה שהנושא נבדק). כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר בנושא התפלגות ההוצאה על מזון, שנערך לאחרונה בקרב 600 איש, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה כי 36% מהציבור אינו מייחס לשם המותג או לשם החברה כל חשיבות (עלייה של 2% מאז הסקר הקודם), כן מתברר כי ל-11% ממשקי הבית שם החברה או שם המותג, חשובים פחות (בהשוואה ל-13% בסקר 2003).
עוד עולה מהסקר שנערך ע"י מכון גאוקרטוגרפיה, כי הצרכן הישראלי מעדיף מבצעים המשפיעים ישירות על ההוצאה הכספית בקנייה, ומעדיף פחות השתתפות בהגרלות או קבלת מתנות.
קרינגל מציין כי לראשונה מאז שהנושא נבדק לפני כ-4 שנים, המבצע המועדף ביותר בקניות מזון הנו "קנה וקבל", כאשר שליש מהציבור (33%) בחר בו, במקום המבצע "שני מוצרים זהים במחיר אחד". לפני 4 שנים 29% מהצרכנים בארץ העדיפו את המבצע "קנה וקבל".
מהסקר מתברר כי 28% מעדיפים כיום את המבצע "שני מוצרים במחיר אחד", (זאת בהשוואה ל-38% שהעדיפו מבצע זה לפני 4 שנים); 5% מעדיפים מתנה אם קונים מעל סכום מסוים (בהשוואה ל-4% שהעדיפו כך לפני 4 שנים); 3% מעדיפים מתנה המצורפת למוצר (בדומה לסקר שנערך לפני כ-4 שנים).
12% מהציבור מעדיף את המבצע "קנה מוצר וקבל אפשרות לרכוש מוצר אחר במחיר זול יותר" (זאת בהשוואה ל-8% לפני 4 שנים). 1% בלבד מעדיף השתתפות בהגרלה (בדומה לשיעור שהעדיף מבצע זה לפני 4 שנים).
מהסקר עולה עוד, כי מסתמנת יציבות בשיעור האדישים להעדפת המבצעים השונים - 15% כיום (בהשוואה ל-12% לפני 4 שנים).
סקר איגוד המזון: 51% מהציבור מייחס חשיבות לשם החברה או לשם המותג ברכישת מוצרים
לראשונה מזה 4 שנים הצרכן הישראלי מעדיף מבצע "קנה וקבל" על פני "שני מוצרים במחיר אחד"
00:00 ,12.06.2006
עשוי לעניין אותך
איגוד לשכות המסחר: 21,000 מועסקים התווספו לענפי המסחר והשירותים ברבעון הראשון של 2006
התעשיינים מתנגדים לתוכנית האוצר להטיל באופן עקיף מס נוסף על המעסיקים
החל מה-1 ביוני שכר המינימום יהיה 3,585.18 ₪
נחתם הסכם לשת"פ בין המרכז הישראלי למו"פ לבין מילנו
קובי הבר: יש לכוון את מרבית עודפי ההכנסות בתקציב להפחתת החוב הממשלתי
הישג למאבק עובדי שה"ם במשרד החקלאות