סוכמו דרישת החברות הגדולות להסכם הפיצויים לאוגוסט

בפגישה בין נגה קינן ושרגא ברוש סוכם על מודל פיצויי שיענה על דרישות פורום CFO ובכלל זה פיצוי מיוחד לעובדים שהגיעו לעבודה למרות המצב הביטחוני, פיצוי הולם לחברות מסחר ושירותים, אפשרות לבחור בתביעה על נזקים בפועל וסיוע לתזרים המזומנים


00:00 ,20.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה בין נגה קינן ושרגא ברוש סוכם על מודל פיצויי שיענה על דרישות פורום CFO ובכלל זה פיצוי מיוחד לעובדים שהגיעו לעבודה למרות המצב הביטחוני, פיצוי הולם לחברות מסחר ושירותים, אפשרות לבחור בתביעה על נזקים בפועל וסיוע לתזרים המזומנים
 
בפגישה שהתקיימה בין נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO ובין שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים סוכם כי שני הגופים יציגו לאוצר נייר עמדה משותף בנוגע לפיצוי החברות הגדולות עבור נזקי המלחמה באוגוסט.
 
בפגישה סוכם כי הדרישה המשותפת לפורום ה-CFO, המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות מכל ענפי המשק, ולהתאחדות התעשיינים תהיה כי הסכם הפיצויים לחודש אוגוסט יהיה שונה מההסכם לחודש יולי, ויתוקנו הסעיפים הדורשים תיקון כפי שעולה מנייר העמדה של הפורום שנשלח לשר האוצר.
 
דרישות הפורום התייחסו לארבעה מרכיבים עיקריים:  פיצוי לעובדים שהגיעו לעבודה למרות המצב הביטחוני, פיצוי לסוגים שונים של חברות – גם מסחר ושירותים, הייטק וכו', אפשרות להגיש תביעה על סמך נזקים בפועל גם לאותם חברות שקיבלו פיצוי במסגרת המסלולים הירוקים של יולי-אוגוסט וסיוע לתזרים המזומנים.
 
בנוגע לדרישתו הראשונה של הפורום לתת פיצוי לעובדים שהגיעו לעבודה על אף המצב הביטחוני, הוחלט כי התשלום לעובד יהיה על שכר בסיס בלבד, ללא פרמיות, עמלות או תוספות אחרות. החברה, לעומת זאת, תקבל פיצוי הכולל את כל אלו. הפער בין התקבולים מהמדינה על השכר הכולל, ובין התשלומים לעובדים שלא הגיעו לעבודה, יאפשר למעסיקים להעניק תגמולים מיוחדים לאותם עובדים שכן הגיעו לעבודה למרות המצב הביטחוני.
 
בנוגע לדרישתו השנייה של הפורום, בנוגע לפיצויים לחברות שמודל הנזקים שלהם שונה מהפסד בגין שכ"ע לעובדים שלא הגיעו לעבודה, בעיקר חברות מסחר ושירותים, החליטו שני הארגונים כי ייפתח מסלול ירוק נוסף, המבוסס על טופס מע"מ. במסלול זה יקבלו החברות מענק בגין אובדן מחזור בגובה של 50%.
 
שני הארגונים הסכימו בנוגע לדרישתו השלישית של הפורום, לפיה תוכל כל חברה להגיש תביעה על נזקים בפועל, גם אם קיבלה פיצוי באחד מהמסלולים הירוקים.
 
לגבי הפגיעה בתזרים המזומנים של החברות, שני הארגונים דורשים כי הסיוע לתזרים המזומנים יתבצע בהלוואה בערבות מדינה, במסלול אישור מקוצר. ההלוואה תינתן לעסקים במחזור של עד 30 מיליון ₪. גובה ההלוואה יעמוד על עד 50% מאובדן המחזור.
 
בנוסף  דרש הפורום כי גם חברות ממשלתיות יקבלו פיצוי כמו חברות אחרות.