סוחרי השוק הסיטוני תובעים מעיריית ת"א לבטל את הפינוי של השוק המתוכנן ליום ה' הקרוב

הסוחרים טוענים: אדמות השוק הסיטוני היו שייכות למושבה הגרמנית - הקרקע צריכה לשמש להגדלת הקצבאות לנרדפי הנאצים. טוענים כי ערעור על הפינוי נמצא בדיון בבית המשפט העליון


00:00 ,23.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הסוחרים טוענים: אדמות השוק הסיטוני היו שייכות למושבה הגרמנית - הקרקע צריכה לשמש להגדלת הקצבאות לנרדפי הנאצים. טוענים כי ערעור על הפינוי נמצא בדיון בבית המשפט העליון
 
עמירם מוארמן, נציג סוחרי השוק הסיטוני בתל אביב, פנה במכתב דחוף לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בדרישה להעביר את התמורה ממכירת אדמות השוק הסיטוני לנכי רדיפות הנאצים. האדמות עליהן נבנה השוק היו שייכות טרם הקמתו לתושבים הגרמנים של המושבה שרונה, אשר סולקו מהארץ במהלך מלחמת העולם השנייה.
 
סוחרי השוק כותבים במכתבם לחולדאי כי מדובר בקרקע ציבורית שנועדה לצורכי ציבור ולא לעסקאות נדל"ן. כאשר יחדל שימוש ציבורי בקרקע זו וימצאו סידורים חלופיים לבעלי הזכויות שבה מן הדין שהקרקע או יתרת תמורתה יועמדו למען ייעודו של "חוק נכסי גרמנים, תש"י – 1950" וישמשו לתוספת קצבאות לנכי רדיפות הנאצים, ובמיוחד לאלה אשר נאלצים להסתפק בקצבאות הצנועות שמשלם משרד האוצר בישראל.
 
עיריית תל אביב הפיצה מכתב לסוחרים ובו נקבע שהשוק הסיטוני בתל אביב ייסגר ביום חמישי הקרוב, 27 באפריל, אחר הצהריים. במכתב לחולדאי מזהירים הסוחרים שהודעת העירייה עלולה לגרום לביזיון בית המשפט מאחר ובחודש ינואר הוציא בית המשפט העליון צו במסגרת הליכי ערעור שנדונו בפניו ובו נקבע שביצוע הפינוי שתבעה העירייה יעוכב עד למתן פסק הדין. "לא יעלה על הדעת", טוענים הסחורים בפנייתם לראש עיריית תל אביב, "כי צו כבוד בית המשפט העליון יטורפד על ידי העירייה באמצעות איומים וצעדים לסגירת שערי השוק ולמניעת מעבר של תוצרת חקלאית אליו וממנו. אם תממש העירייה את איומיה היא תמוטט את השיווק החקלאי בישראל ותגרום לחקלאים ולסוחרים לנזקים של מיליוני שקלים בשל אובדן לקוחות, הכנסות ומוניטין שלא ניתן יהיה לתקן אותם".
 
מוארמן מציין במכתבו שרצונם של הסוחרים הוא לעבור באופן רצוף ושוטף לשוק סיטוני פעיל וקבוע שמתוכנן לקום בסמוך לצומת מסובין. "איננו מבקשים אחוזים ברווחי הקרקע, אלא להמשיך בתחום עיסוקנו בשוק המתאים לשנות האלפיים".
 
במידה והעירייה לא תבטל את הפינוי המתוכנן של השוק מתכוונים הסוחרים לפנות לערכאות משפטיות, מאבק ציבורי והתנגדות בכוח לפינוי.