סגן שר התמ"ת העניק אתמול את "אות האיכות" ל- 84 ארגונים

סגן השר התמ"ת, מיכאל רצון, העניק אתמול בכנסת את "אות האיכות" ל- 84 ארגונים. באירוע יצוין 80 שנה להקמת המעבדה הראשונה של מכון התקנים הישראלי


00:00 ,17.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
סגן השר התמ"ת, מיכאל רצון, העניק אתמול בכנסת את "אות האיכות" ל- 84 ארגונים. באירוע יצוין 80 שנה להקמת המעבדה הראשונה של מכון התקנים הישראלי

בטקס הוענקו "תווי הזהב" ל-84 ארגונים, אשר חרטו על דגלם איכות ומצוינות בתחומים שונים ונושאים שלושה תווי איכות ויותר המעידים על התאמת מערכות ניהול, תהליכים ומוצרים לתקנים ישראלים ובינלאומיים.

סגן השר מיכאל רצון אמר בטקס כי " מכון התקנים הישראלי רכש לו עם השנים מעמד לא רק בישראל, אלא בעולם כולו, ונחשב לאחד ממכוני התקינה המפותחים והמתקדמים ביותר בעולם "
" המכון נמצא עתה במרכזו של תהליך שינוי כולל בכל נושא התקינה. בשנים האחרונות חלו כמה תהליכים המחדדים את הצורך בטיפול מחודש בנושאי מרחב התקינה. השינויים הכלכליים האחרונים הפכו את ישראל למשק מודרני, בעל מבנה ענפי שונה ממה שהיה עשרות שנים. תהליך הגלובליזציה בעולם והשינויים בתפיסות החברתיות והצרכניות מטילים חובות נוספים על הממשלה כרגולטור מחד וכאוכף עמידה בחוקים ובתקנות מאידך "

" עם ריבוי משימות התקינה ועל רקע מצוקת משאבים מתמשכת נולד הצורך בסוכנות ביצוע, אשר תתבסס על מכון התקנים לאחר שיבוצעו בו מספר שינויים נדרשים, אשר יורכב מחלק ציבורי שימומן ישירות מתקציב המשרד, ומחלק ביצועי עסקי- שהן המעבדות, שימומן על ידי המשרד על פי רכישת שירותים " הוסיף סגן השר רצון.

מכון התקנים הישראלי החל להעניק את אות האיכות בשנת 1998, אז קיבלו מספר אירגונים בודדים את התעודה. בשנת 2000 הוענקו 16 תווי זהב, בשנת 2001 חלה עליה של 80% במקבלי תו הזהב ומספרם עמד על 25 , בשנת 2002 הוענקו תעודות ל- 44 ארגונים וכאמור השנה מוענקים 84 תווי איכות.

כמו כן, יצויין באירוע מלאת 80 שנה למעבדה הראשונה של מכון התקנים הישראלי – "הלבורטוריום לבחינת חומרי בניין" , אשר הוקמה ע"י אגודת האינג'נרים והארכיטקטים בשנת 1923 בתל אביב.