נתניהו בכנס התעשיינים: נשנה את פני המדינה בגליל ובנגב

רה"מ השתתף באסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים וציין כי קיימת תוכנית תחבורה ארצית לגליל ולנגב. מנכ"ל קבוצת זוגלובק: "עד היום היו הרבה דיבורים והתקווה היא שעכשיו יגיעו המעשים"


00:00 ,27.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

רה"מ השתתף באסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים וציין כי קיימת תוכנית תחבורה ארצית לגליל ולנגב. מנכ"ל קבוצת זוגלובק: "עד היום היו הרבה דיבורים והתקווה היא שעכשיו יגיעו המעשים"
 
נציגות נרחבת של התעשיינים בצפון השתתפה באסיפה הכללית השנתית של התאחדות התעשיינים ושמעה הבטחות מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשורה ארוכה של שרי הממשלה על כוונתם לסייע לפריפריה ולאזורי הצפון והנגב.
 
ראש הממשלה אמר בין השאר בנאומו בפני מאות התעשיינים כי המצב שבו הייתה המדינה בין חדרה לגדרה במשך 60 שנה לא יימשך. "זה מצב אבסורדי", אמר נתניהו והוסיף כי החזון של הממשלה היא להקים רשת כבישים ורכבות שתחבר את כל הארץ. "יש לנו תוכנית תחבורה ארצית לגליל ולנגב", אמר נתניהו והסיף "נבטל את הפריפריה והכוחות הכלכליים יגיעו לשם". נתניהו הוסיף כי "הגליל הוא מקום נפלא לחיות בו".
 
אחד התעשיינים מהצפון שהשתתף בכנס היה אלי זוגלובק, מנכ"ל קבוצת זוגלובק שציין כי "עד היום היו הרבה דיבורים בנושא קידום התעשייה בצפון והתקווה היא שעכשיו יגיעו גם המעשים". לדבריו, הוא נפגש עם שר התמ"ת בן אליעזר, שר הפנים אלי ישי והשר לפיתוח אזורי, השר סילבן שלום, והפגישות חיזקו את הרגשתו ש"הממשלה תיתן עכשיו פוקוס לפריפריה בכלל ולצפון בפרט".
 
זוגלובק הוסיף כי על הממשלה לפעול על מנת שהתשתיות והתחבורה יהיו יעילות כדי שלמפעלים יהיה כדאי להגיע לצפון.  לדבריו, המצב כיום הוא ש"הארנונה שמפעלים נדרשים לשלם על קרקע באזור שלומי גבוהה פי שניים ויותר מהארנונה שמשלמים מפעלים באזור הצפון לרבות חיפה, עלויות השינוע יקרות וזה כמובן מצב שלא מעודד את התעשייה בצפון".
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר אמר במהלך הכנס כי היעד של משרדו הוא לקדם את אזורי הפריפריה בצפון ובדרום ולשלב במעגל העבודה אוכלוסיות נוספות כחרדים, ערבים ובעלי מוגבלויות. השר שיבח את תרומת של התעשיינים והתעשייה בפריפריה לכלכלת ישראל.
 
באסיפה הכללית שהתקיימה במרכז הכנסים אווניו" בקריית שדה התעופה השתתף גם מיקי שרן, יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון, ורבים מחברי הנהלת הסניף בחיפה. "ממשלות ישראל עשו מעט מדי עבור הגליל והנגב ובמובן הרחב גם מאוחר מדי", ציין שרן והוסיף כי "גם כשהממשלה הנוכחית מקדמת בי"ס נוסף לרפואה בגליל היא מחזקת את מרכז הארץ ולא את הצפון בכך שהיא מעניקה לאוניברסיטה במרכז הארץ את תפקיד ההקמה של ביה"ס לרפואה בגליל במקום לתת זאת לטכניון ולאוניברסיטת חיפה".