נשיאות לשכות המסחר: יש לבטל לחלוטין העברת כספים קואליציוניים

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מבהיר כי החלטת הממשלה בניגוד לעמדה זו היא שגיאה היסטורית ״המלחמה בחמאס טרם הסתיימה, הלוחמה בחיזבאללה נמשכת ואף לא ברור מתי תסתיים, אזור הלחימה מתרחב גם לים סוף. בשעה זו, שינוי דרסטי בסדרי עדיפויות התקציביים הוא צו השעה״


14:27 ,28.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מבהיר כי החלטת הממשלה בניגוד לעמדה זו היא שגיאה היסטורית ״המלחמה בחמאס טרם הסתיימה, הלוחמה בחיזבאללה נמשכת ואף לא ברור מתי תסתיים, אזור הלחימה מתרחב גם לים סוף. בשעה זו, שינוי דרסטי בסדרי עדיפויות התקציביים הוא צו השעה. המדינה במצב חירום, היא חייבת להציב בראש סדר העדיפויות את חיזוק צה״ל בכל המובנים, טיפול נאות במפונים, שיקום המפונים, פיתוח חבלי ארץ בקווי הגבול, הן בישובים בדרום והן בישוביי הצפון וחיזוק המגזר העסקי. הכספים הקואליציוניים, על פי טיבם ומהותם, אינם תורמים מאומה לאף אחד מיעדים אלה״. 

 

לין מתייחס להחלטת הממשלה שאושרה הלילה בעניין תקציב 2023 ואמר כי ״מדובר באכזבה גדולה, שכן, בסופו של דבר, התוצאה תהיה גידול בגירעון התקציבי ולחצים להעלאת מיסים שיפגעו אף הם בצמיחת המשק נוכח המשאבים, המדולדלים בלאו הכי, שבידי המגזר העסקי״. 

 

לין סיכם את דבריו ואמר ״על ממשלת ישראל לשנות כיוון ולהתאים את ההוצאה התקציבית למצב החירום. אחד המהלכים הראשונים שיש לבצע הוא צמצום משרדי הממשלה ולהביא בחשבון שגם מתווה הפיצויים עדיין מוגבל עד לסוף נובמבר שנה זו וטרם הוגשה בקשה להארכתו על פי חוק מתווה הפיצויים לעסקים בעקבות מלחמת ׳חרבות הברזל״.